Don`t Panic

Inlägget har tagit 7 timmar
Lördag. En molnig sådan. Har vädrat mattor och vikt lakan, ingen höjdare men allting måste ju göras. Sorterat garderoben och plockat iordning. Detta inlägg har tagit mig runt 7 timmar att klura ut och vet fortfarande inte egentligen vad jag ska skriva om. Alltså ett inlägg om allt, men framförallt ingenting. Har nyss ätit lördagsmiddag som jag lagade tillsammans med sambo Sara och hennes föräldrar, mycket trevligt. om sagt det är lördag idag, en dag som man borde spendera med nära och kära. Utgång, alternativt film/spelkväll. Men icke, inte än så länge i alla fall. Mina homies svarar inte i sina mobiler så ingen framgång direkt. Så kanske förblir hemma. Skönt, men rastlöst.

Malins blotta känslorna timmar
Igår var jag på kåren. En kväll som jag hade sett fram emot, men bra musik och härliga människor. Men icke. Min kväll blev snarare en personlig katastrof. För det första - musiken sög. Hur tusan kan man större delen av kvällen misslyckas med att spela "svenska 80-90 talshits??!" Måste ju vara bland det lättaste uppdraget man kan ha, men icke. Några låtar hit och dit fungera, men resten. Ingen kommentar. Sedan kommer vi då till det stora. Malins blotta känslorna timmar  , japp ni som känner mig vet att jag inte helt gärna visar känslor och sånt. Men denna fredag var svartsjuke känslorna för store för att kunna hantera dem. Så jag sa rakt ut vad jag tänkte och kände. Vilken lättnad, ja det var det. Men ändå, hade överreagerat hela kalaset vilken blev smått generat. Men ångrar det inte, nu vet jag hur det ligger till. Och ännu en gång kära vänner så förlorade jag kampen. Ibland hatar jag killar, inte alltid - men ofta.

Vad jag bryr mig om nu
är att aldrig ge hjärtat rakt ut


Fulaste modet på catwalken denna vecka...

SS09M_SW_X_PRADA_057

Vi ältar ren skit fram och tillbaka
Det är rätt intressant hur vi väljer att lägga nästan all vår energi på något negativt. Som om vi på något sätt tycker de tär kul, ser någon sorts njutning i det jobbiga och smärtsamma som fyller vår vardag. Vi ältar dessa tankar och poblem tills det inte finns någonting mer kvar att utvärdera. Varför? Får vi ut någonting alls av det? Inte konstigt att vi går runt och är sura, irriterade och allmänt nere när vi ältar skit. Ren skit.

Gästblogga
Det finns en punkt jag ska lägga ned mer positiv energi i framöver. Mitt gästbloggande, dels om Sanna vill ha tillbaka mig på hennes blogg där jag varje vecka hade ett nytt ämne att diskutera och sedan har jag fårr förfrågan att blogga hos GoosGoos. Vilket jag mer än gärna gör. Så tror jag ska påbörja ett inlägg efter jag bloggat färdigt på min blogg. Som sagt, denna lördagen verkar ju bli hemma.

Har du varit bättre än jag i september?
Läste en intressant och smått komiskt sak på en väns blogg förut idag. En artikel DN hade skrivit om vad man skulle undvika under september månad. Kom fram till att jag hade lyckats sådär.
6 saker att INTE ska göra i september enligt DN:

1.
Sparka inte ut din sambo och börja ett nytt liv. Det är snart oktober och kallt.  
- Nej, Sara får vara kvar. Men sparkar mer än gärna in någon av det manliga könet. Här är sjukt kallt redan nu.
2. Köp inte ett dyrt träningskort. Det är ingen idé och det vet du.
- Check. I förrgår gjorde jag det och jag ska tamejtusan bevisa motsatsen!
3. Sluta inte röka. Du blir så otrevlig.
- Jag ska inte börja. Men jag ska erkänna, igår rökte jag lite granna, allt för att dämpa gråten (haha).
4. Läs inte boken "Astrosex" och testa inte ställningarna. Stjärnorna har noll koll.
- Okej, då vet jag.
5. Klipp dig inte i en ny och piffig frisyr à la Agyness Deyn. Du passar inte i det.
- Check. Dock inte likt Agyness.
6. Starta inte en blogg. Det är ingen som orkar följa den.
- Ingen orkar ju ens följa redan påbörjade...

Ämnen och idéer
Vill köpa lösgodis. Ska inte köpa lösgodis. Vill köpa lösgodis. Ska inte köpa lösgodis. Istället ska jag läsa den oseriösa tidningen Aftonbladet, luta mig tillbaka och finna inspiration till en gästblogg. Kom gärna med idèer till mina kommande inlägg, ämnen är alltid bra att bygga på. Take Care.



Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Ida

hej du vackra!

i o m att du inte slängt in ett nytt inlägg verkar det som om din kväll kanske blev lite mer händelserik än vad du först anat..?

både modet o modellen va äckligt. too bonie!

hur funkar det annars däroppe? trivs du?

puss på dej :)

Postat av: Anonym

Jag är din eviga trogna läsare, malin! Mig kan du lita på:)

Killar är skit. Det har jag fattat för länge sen. Kan dock inte påstå att tjejer är så mcket bättre heller. Jag vet att du SÄKERT har hört det förut att det är killens förlust, men jag skulle ljuga om jag inte sa att det var så. För det är det, Malin. DU är en på miljonen (om det ens finns någon som är så bra som du). Jag är stolt som kan säga att du är min vän. Du vet att jag finns här även om du tycker killar är skit eller inte. När du mår bra lika så om du har en dålig dag. DU är bäst, inget snack om saken. Tvivla ALDRIG på det!



Puss å kram Fatme

2008-09-28 @ 05:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback