140 mil, åt ett annat håll..


Kom när vinden vänt och blåser ut från land.
Kom med ljuset tänt och utan lögn i din hand.
Jag lovar inga stjärnor i natt, allt jag lovar är en annan strand.

Det finns dagar, stunder och timmar då man helst av allt vill vara på en annan plats. Andas annan luft och träffa annat folk. Den stunden är just nu. För mig. Jag vantrivs absolut inte här, inte ens så att jag egentligen längtar hem. Det är bara det att de flesta häruppe har någon att varje dag prata med, som kommer och hälsar på eller inte allt för många timmar bort för att komma hem - eller bara bort. Tänkte bokat en biljett till Kalmar, helt spontant. Sedan kom jag på, det tar mig 20 timmar med tåget - vilket krävs planering och att jag stannar där några dagar. Någonting jag inte har tid för just nu. Det hade varit perfekt att åka över helgen, andas annan luft och umgås med andra personer. Men icke. Så gott som längst uppe i landet sitter jag, utanför börjar det bli kallt och de gula löven har redan börjat falla. Det går fort nu. Lite för fort. Stockholm vill jag besöka också, storstadspanik och mysiga fikaställen saknas. Tro det eller ej. Så Robin, gör dig redo på att du snart får trängas lite i din lya med mig. Är det ok?!

Och jag glömmer aldrig det du sa, du finns kvar
och jag minns dig som den vän du var.
Du hade alltid tid för mej, jag hade alltid tid för dej.


Nu ska jag sova.
Kanske drömma om någon annan plats, det kanske hjälper.
Take Care.










Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Mikaela :)

jag ska kolla lite tåg så jag kan komma och hälsa på dig (:

Postat av: ROBIN

Se Blogg för mer utförlig kommentar...

2008-09-25 @ 17:26:23
URL: http://birdofashes.blogspot.com
Postat av: matilda

jag saaaknar dig! kom hit nuuu!

2008-09-25 @ 23:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback