Vårjacka och vintervantar...

Det blåser på mig ifrån mitt öppna fönster, det är kallt men samtidigt så orkar jag inte stänga. Det är skönt på något vis trots de kalla vindarna. Att vintern knackar för dörren har jag tidigare konstaterat, men gång på gång blir jag påmind. Dunjackan hänger fortfarande på sin krok i min vintergarderob, jag vägrar ta ut den. Början på oktober ska det inga vinterjackor fram, vad tusan ska jag ha i "vinter vinter" då? Nej, den får vänta. Går fortfarande runt i vårjackan, några mellan-alternativ finns inte i någon av garderobern, det blir jag irriterad över varje morgon.

Igår under lunchen pratade vi om vad man vill jobba med efter utbildningen, om man kan tänka sig något annat medie och så vidare. Det var intressant, jag mummlade på om att "p3 hade varit kul...layout för en tidning...kanske någonting på TV...eller producent av något slag.." Det verkade inte direkt vara någon som var förvånad, men inte heller någon som suckade djupt. Efter en liten stund säger en klasskompis "Malin jag hade kunnat se dig vara programledare för något underhållningsprogram".. Jag skrattade lite generat och sa sedan att då vet jag att jag inte hamnat i hel fel bransch förhoppningsvis i alla fall. Det kanske inte är mitt drömjobb, men såg det som en väldigt fin komplimang, ni får tolka det precis som ni vill. Min dator har fnatt, jag har undvikit problemen i över ett år - det är så jobbigt att vara utan dator. Allting man ska fixa och lösa sker via en dator, hur ska jag klara mig? Och tro det eller ej, då menar jag inte specifikt msn och facebook, jag gör annat på en dator också.

I en och en halvtimma har jag tänkt att byta om och bege mig till gymmet, det har inte blivit av än. Men snart ska jag bege mig ned till stan, byta mina stövlar och köpa ett hänglås. Kanske det blir någonting mer också, kanske inte. Efter det blir det gymmet. Imorgon ska jag festa på ett nytt ställe, i en ny stad. Luleå. Det är den nordligaste platsen jag ska svänga mina ben på hittills och ser fram emot det. En ny kår, men nya människor. Det behövs.

Radioteater. Det ordet ekar i mitt huvud just nu. En uppgift som ska vara färdig om cirka två veckor och som jag inte påbörjat på något vis. Inpirationen har gömt sig under sängen och vägrar att komma fram. Annars har jag inga problem med att fantisera, skriva och sånt. Men nu, inte en enda vettig ide till ett manus har växt fram. Jag behöver hjälp. Av er. Ni som känner mig, vad borde jag skriva en radioteater om? Om du lyckas ge mig lite inspiration lovar jag att ditt namn kommer att finnas med i teatern.

Nu är det hög tid att sluta. Solen skiner utanför och vårjackan väntar i hallen, dags att ta på sig något "för snyggt" så man väger upp slitenheten inombords. Take Care / Malin. (Fortsätt läsa
http://malinokristina.blogg.se också!)

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback