"Malin, vi hade inte kunnat bo tillsammans"...

Varit en intensiv dag med mycket manusprat. Filmmanus i all ära, men inte lätt när man ser olika på hur det ska gå till. Det gäller hela tiden att kompromissa, "mötas på mitten" som jag så fint valt att uttrycka mig ett antal gånger. Tillslut kom vår grupp ändå fram till två bra idèer och "pitchningen" imorgon kanske trots allt kan gå rätt smärtfritt, hoppas det. Nervositeten över vår lärares gäst börjar smått smyga sig på, vad kommer han att tycka? Kommer han att såga totalt? Jag hoppas jag kan "sälja" in idèn hyffsat bra i alla fall, min babbelmun måste väl vara bra på något?

Efter skolan blev det ett besök i simhallen, ett mycket välbehövligt sådant. Skönt, musklerna gillade det och suget efter att tävlingssimma kom allt för fort tillbaka. Ikväll blev det lugnt. Lagade mat, pratat med Michaela och drömt mig bort till det älskade medelhavet - närmare bestämt Grekland. Mitt absoluta favoritresemål. Kulturen, husen, miljön, musiken och maten. Ja, allt. Tänkte smitta av mig till er!



Imorgon börjar inspelningen av vår kortfilm. Detaljerna håller jag hemliga, tills vidare. Men som så fint Kristina uttryckte det idag "Malin, du kan ändå inte hålla någonting hemligt.." Jag vill dock kontra det med, att det kan jag visst. Det som jag anser är tillräckligt viktigt och som berör någon annan är jag väldigt  försiktig med. Men ditt påstående var kolosalt roligt Kristina, jag har svårt att inte babbla. Jag vet.

På lunchen tillbringade jag och Stefan en stund på skolans altan, skönt med luft. Vår sysselsättning blev minst sagt underhållande. Jag hade fått en påse med olika tidningar och smått & gott på skolan, en av dem var en inredningstidning. Vi började bläddra i den och märkte att vi båda hade när vi var mindre haft "val" med våra syskon. Valet var att man valde en sak på varej uppslag som man ville ha. Känner ni igen det? Stefan konstaterade efter några sidor "Malin, vi hade inte kunnat bo tillsammans" . Konstaterandet kom efter att jag valt ett rosa kylskåp med inbyggd vattenkran. URSNYGG. Han ansåg att det var sådant som man hittade på tippen. Jag säger bara följande: Hittar man sådant på tippen ska jag hänga där oftare kära du!

Ännu en gång har jag varit inne på några modesidor och inspirerats. Denna gång av ryggar, märkligt nog. Men dessa skapelser på en brun hud i sommar kan knappast bli dåligt.




Take Care.


DAGENS FRÅGA: Ska jag färga mitt hår ljusare?

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: *ida

HHHUUUUUUUUULTSFRED! yeah dude, you know it

2008-05-19 @ 21:47:57
Postat av: stefan

Hehe, du hade kunnat få hålla till i garaget med ditt chock-rosa kylskåp.

Postat av: Matilda

sista minuten till grekland i sommar!? jag är på!

2008-05-20 @ 09:52:08
Postat av: Kristina

Jag är också på Matilda :)

Och jag tycker att det skulle vara kul att se dig som blondie!

2008-05-20 @ 09:56:40
URL: http://kickilinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback