Ledsen flicka i föreläsningssalen...

Ännu en dag, ännu en onsdag. Vet knappt vad det är för veckodag längre, kanske lika bra? Idag fick vi vår dom för de kommande fem veckorna, kan väl sammanfatta det hela med att det kunde inte bli sämre. Domen bestod utav en gruppindelning för vår filmkurs som vi precis påbörjad. Sämsta tänkbara. Stefan sammanfattade mitt ansiktsuttryck i föreläsningssalen med "du ser ut som en ledsen liten flicka som inte fick vad hon önskade sig på julafton". Jepp det var ungefär så jag kände mig, känner mig. Det enda jag glädjer mig just nu åt är att vi har sålt många kaktusgala biljetter och att solen lyser.

Den snyggaste hunken av våra svenska manliga artister just nu har gått och blivit kär i den minsta lilla blondinen i vårt land. Tragiskt. Brolle Jr, denna snygga varelse som jag var så glad över att han var singel är nu tillsammans med Elin Lanto. Ja, ni hör rätt, den lilla löjliga sångerskan med konstig röst. Dåligt val av honom. Ni som inte sett hans deltagande i "Så ska det låta" Lyssna in det på
http://www.svt.se/. Mumma!    

 

Solen lyser fortfarande i Kalmar, vilket är en väldans tur. Annars hade botten varit nådd just nu. Är fortfarande kvar hos Stefanie, en bekväm lösning. Vi firade förrut denna dagen med rostade äggmackor och cider, låter det som en dum kombination? Det var det. Men det gick ner, utan problem. Imorgon är det "workshop" i skolan, i grupperna. Det blir en spännande dag, gruppens regler är satta. ALLA MÅSTE HÅLLA TIDERNA! Intressant att se hur den regel kommer att hållas...

Mikaela ringde ifrån Holland förrut. Alltid lika kul med roliga samtal. Systeryster ringde även och sa att hon och mamma just nu packar ihop min balklänning i en kartong för att skicka hit. Så ja, det blir balklänning på kaktusgalan..vill ju inte vara sämre än någon annan. Dejten för kvällen heter Matilda, det blir nice. På söndag ska vi ha "pysselsöndag", vi ska tillverka 150 stycken servettringar. Överambitiöst? Möjligt, men det är för er kära kaktusgalagäster som vi gör det för. Valuta för pengarna?

IKF Göteborg vann över Kalmar FF idag. Bra, mycket bra!


Take Care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: stefan

He he, hoppas den ledsna lilla flickan har återfått lite tåga nu! Er redovisning idag var ju hur bra som helst ;) Kanske för att en viss person inte fick alltför mycket utrymme, kanske inte. Ses imörra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback