Raggandets alla dolda regler.

Som ni märker blir det allt mer mellanrum mellan mina inlägg, det är med sorg jag konstaterar det. Orsaken är att jag bor hemma hos min moster de flesta av veckans timmar, där jag saknar samma data möjligheter som hemma. På ett sätt är det dock väldigt skönt och för en gång skull märker jag hur trött jag är om kvällarna, när man sitter framför datorn märker man inte det. Timmarna bara flyter förbi.

Dagens inlägg ska inte handla om hur mina närmaste dagar har varit, utan få ett mer bestämt inslag. Igår tillbringade jag ännu en lördagkväll på Gretas i Göteborg trots mitt tillstånd - trött och hostig. Denna kända homosexuella klubb som jag skrev om förra veckan. Precis som förra gången var det väldigt trevligt, träffade bland annat Fatme som jag inte träffat på minst ett år. I alla fall så blev jag uppraggad av en tjej på dansgolvet. Det ska inlägget handla om, hur raggar man upp en tjej om man inte själv är homosexuell? Vad tänder vi tjejer på? Hur tar man initiativet när inte den osynliga manliga regeln finns med i bilden?



Jag blev helt ställd men gillade samtidigt situationen och bestämde mig för att "gilla läget". Dansade med och försökte med skakande händer att på något sätt ge henne någon uppksattning, en märklig sits. Ju mer vi dansade desto roligare tyckte jag det blev att joina situationen, man lever väl bara en gång. På något vänster började jag röra henne och "råkade" på något vis hamna med min hand i en snabb rörelse över hennes bröst (snälla förstå mig rätt!).. Det märkliga var att jag inte kunde uppfatta vad hon tyckte om vår lilla dans, uppskattades den eller hade jag gjort ett misslyckat försök att följa med i dansen. Kände mig smått generad och hade svårt att möta hennes blick. Hur gör man för att ragga upp en tjej? Skiljer det sig att ragga upp en tjej om man är kille eller tjej som gör det? Lovar, jag är inte på något sätt lagd åt andra hållet, utan har så pass mycket självdistans att jag kan tycka att det är kul att utmana sig själv. Ingen i hela världen kan egentligen säga att man inte gillar något om man inte har testat det. Först då vet man vad man talar om.

Gång på gång ställer jag mig frågan på tal om raggning, hur raggar man på bästa sätt? Vad ger bästa resultat? Ska man gå pang på rödbetan och säga rakt ut till personen att han / hon ser bra ut, eller ska man lite försiktigt locka fram det? Det är säkerligen så att det inte finns något skrivet svar på vad som är bäst, men en fråga som absolut kan vara värd en fundering. Tänk vad häftigt - de personer som vågar gå fram till någon i en affär och ge en komplimang exempelvis, vad är det värsta som kan hända egentligen. Man får nobben och ingen komplimang tillbaka, det överlever man. Så varför gör inte fler så? Säger till personen vad de tycker istället för att smussla det och till sist missa chansen till att säga det. Vi borde bli bättre på det, vi tycker i så många fall att italienare är sliskiga just för att de är öppna med vad de tycker och inte blga som oss, stackars nordbor.
...Men i själva fallet gör de ju helt rätt.
...De lättar sina hjärtan och vinner därför i många fall hjärtan tillbaka.





Take Care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Nikolina

så sant. vi är fega vi svenskar!

Postat av: Lina

Kloka ord malin :)

2008-07-02 @ 08:51:50
Postat av: ida

hur slutade dansen är jag mer nyfiken på?

;)

2008-07-03 @ 22:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback