Ibland lyser solen & allting är lite bra...

I måndags morgon hade jag  för en gång skull har en stund över för  att läsa. För ett tag sedan påbörjade jag "lyckans hjul" av Kajsa Ingemarsson, men inte hunnit komma mycket längre en några fjuttiga inledningssidor. Började läsa där jag slutade sist, helt plötsligt dyker en mycket bekant ort upp. Mönsterås.  Stället dyker upp överallt, där man minst anar det. Av alla orter i Sverige, varför väljer man just den att skriva om ? !

Måndagens kväll / natt blev otroligt mysig och väldigt spontan. Det började med middag på Athena med ett stort, härligt sällskap. Efter middagen splittrades gruppen i från några stycken, men vi som var kvar ville för allt i världen inte gå hem. Lotta, som skulle åka hem för sommaren dagen därpå föreslog att vi skulle leka. Jag var inte sen  på att hänga på. Det blev lekar i slottsparken, "dunkgömme" och "sardinen" tills att det var så mörkt och kallt att det inte gick mer. Mycket underhållande. Efter lekarna var rastlösheten ännu inte stillad, vi ville fika. Alla fiken i stan var stängda, så förslaget blev att baka bullar (klockan var då 23.30) och att ta ett nattdopp. När vi kom till Kristina började en underbar doft spridas ifrån bageriet mitt emot. Vi knackade på och hade en kvart därefter 14 stycken nybakta kanelisar. KÄRLEK. Det bar av ned till kattrumpan där det blev bad och bullfik. Stjärnklart, god stämning och ölandsbron i ljus. Kan man begära mer?

                            
                            (foto: Kristina Stulken)

Inatt 01.15 blev äntligen musikvideon färdig efter alla tänkbara incidenter som kan inträffa. Jag känner mig nöjd, lite stolt och glad över att vår tanke kunde fullföljas. Idag ska vi opponera på varandras filmer i klassen och sedan avsluta med att se alla. Spännande och en skön dag.

Skulle köpa hörlurar igår till min mp3, det slutade med en helt ny mp3 istället.
                   Är någon förvånad?!  Men den var fin i alla fall! :)

Coldplay biljetten är också fixad (se förra inlägget), härligt att ha någonting att se fram emot.
Nu måste jag duscha, laga matlåda och skynda till skolan. Hörs ikväll!

Take Care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Kristina

Spontanitet var ordet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback