Mer sol åt tegelklumparna...

På ena sidan av tegelklumpen som ska kallas lägenheter lyser solen, på den sidan balkongen finns gör den inte det. Det irriterar mig, jag sitter här och räknar minuter innan solen kommer dit. Trots det vet jag att det kommer dröja någon timme eller två. På uteplatserna som tillhör lägenheterna nedanför sitter två svettiga gubbar, det spelas dansband. Högt, riktigt högt. Jag skulle kunna kasta ned något elakt eller skrika åt dem, men det tänker jag inte göra. Vad tjänar det till? Kan dansbandsmusiken göra dem glada en stund, så visst.

Tre påsar med blandat innehåll lämnade för en stund sedan hemmet för att åka bil med Kristina till västkusten, kommer kunna sälja kläder i sommar. Dock är det alldeles för svårt för att välja ut vad som ska få följa med och vilket som ska stanna, så allt med vissa undantag får åka med. Mamma kommer inte bli glad över de tio par pumpsen jag packat ned, varav sju av dem har samma svarta nyans. På tisdag ska teminens sista tenta skrivas, jag ska beställa taxi till salen - kanske även till stationen efter tentan, komiskt nog.

Rastlösheten fortsätter att smitta mig, trots all den syssla jag egentligen har att utföra. Lördagen roades med rulltårtebak, fiskgratäng och två fotbollsmatcher. Ja, jag vet. Tragiskt, men avslutade i alla fall kvällen med en Corona och salta pinnar, YEY!

Nedräkningen till sommarens höjdpunkt har börjats rejält. Tre dagar kvar, sedan Hultsfred. Det kommer bli hektiska dagar nu innan, men när jag väl sitter i bilen på väg till de småländska skogarna ska jag njuta. Rejält och mycket. Det ska brännas skivor, packa "rätt sorts kläder" och köpas öl. Nu ska jag bege mig till affären och införskaffa mig lite söndagsmat och invänta solen. Dagen går i studiernas tecken, så datorn ska vara off några timmar. Blir mer än glad om jag har några kommentarer att läsa senare i eftermiddag när fotbollen ska skådas. Take Care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Nikolina

här har du en rolig kommentar!

Postat av: Camilla

Tack för dina kommentarer Malin. Alltid lika trevligt. Jag tänkte att jag får ju inte vara sämre. Haha, jag skäms varje gång jag läser att du ska till Hultsfred, får ju lagom skuldkänslor och ångest. Men jag hoppas att du får en rejäl revansch detta året!

2008-06-08 @ 16:24:26
Postat av: Camilla

Tack för dina kommentarer Malin, alltid lika trevligt. Och jag vill ju inte vara sämre. Haha, jag har märkt att jag får skuldkänslor och ångest varje gång jag läser att du ska till Hultsfred, nästan varje gång jag hör nåt om Hultsfred faktiskt. Haha. Men jag hoppas att du får en rejäl revansch iår när ingen lipsill ska med! :)

2008-06-08 @ 16:26:03
URL: http://camher.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men, jäkla blogg. Jag trodde att man skulle få nån bekräftelse på att kommentaren var skickad så nu fick du två, eller ja tre om man räknar med denna. Jag formulerade om mig lite i sista kommentaren, du får avgöra själv vilket som blev bäst. Smarta Camilla.

2008-06-08 @ 16:28:16
URL: http://camher.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hoppas pluggandet gått bra. Dina kassar står nu i tryggt förvar i Västerlanda. Blandade känslor att vara hemma.. Men det är också bra!

2008-06-08 @ 19:34:09
URL: http://kickilinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback