Önskelåtar kan rädda en hel veckas arbete.

Just nu spelas önskelåten på P3, Håkan Hellström med låten Hurricane Gilbert. Därför var ett blogginlägg ett måste, det räcker att jag hör första ackordet för att vara fast och för att drömma mig bort. För några minuter är jag långt borta i drömmarna och musiken får mig att vilja skita i allt som inte betyder något. Håkan har skrivit denna låten till sin kära bandmedlem Daniel Gilbert, bara det gör att låten berör ännu mer. Vilken start på måndagen, vilken start för veckan.

Den version jag lägger upp av låten här är ett klipp jag hittade ifrån Hultsfred iår. Det är inte den bästa kvalitèn, men ville ändå bjuda på just denna på grund av att den verisonen av låten han körde där var helt jävla underbar. Snälla alla ni "Håkan hatare" ute i landet, lyssna och ge det en chans. Ni kan inte påstå att grabben inte kan skriva texter i alla fall. Han är ett geni!




Lämna gärna en hälsning här
Postat av: sanna

Håkanhatare ute i landet, är hjärtlösa människor. För alla med hjärta förstår precis vad han skriver om då han skriver rakt från hjärtat. Går inte annat än älska och förundra sig över hur han får ner känslor i ord.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback