Tankar..

Jag ska testa på att vara vegetarian och börja med nunne-verksamhet. Veggo grejen ska jag om planerna går som tänkt inleda på måndag. Jag är så sjukt less på allt just nu. Ny start och inga idioter i min närhet, tack. Nunna ska jag också försöka mig på. Kan ju inte bli sämre än vad det redan är, kanske får börja bli troende, men det kan väl inte vara så svårt? Celibat är kanske det ultimata för mig. I vår ska jag till Holland och till Norge och hälsa på mina beresta vänner som jobbar och upptäcker världen. Vad upptäcker vi här i Kalmar, olika ölsorter? Inte mycket mer i alla fall. Det vi får här är en bred vänskapskrets och kunskaper. Ska dock verkligen inte underskattas. Januari är snart slut och med det har starten på 88:ornas födelsedagar börjat. Stackars den gröna affären, det kommer i slutet av maj att krylla av små knuttar där inne. Ser fram emot våren, drömde mig igår bort till den ett tag med Sanna darlingen. Solglasögon, cyklar, tunna jackor, uteserveringar, skor i massor och alla leenden. Det är inte konstigt att folk blir lyckliga av det första solskenet, det är ju becksvart vid fyra tiden på dagarna just nu. Noll motivation. Det blir en sen kväll även denna afton, webb-omtenta imorgon. Spydde koder imorse och somnade i teckenavstånd i eftermiddags. Läser på det jag redan kunde i hopp om att enbart det kommer på provet. STOR SANNOLIKHET!

Jag funderade på en intressant tanke tidigare ikväll, som kom tillbaka nyss. Antingen har man ett förhållande eller så är man singel, okej? Det förstår alla, om man inte kör på någon av trenderna såsom "öppet förhållande" eller "knull-kompis", men vi bortser ifrån det. Om man då som denne singel tar med sig en av det andre könet hem, för att slippa ensamheten. Då är den första tanken direkt att har hänt mer än bara sovit tillsammans och med den tanken kommer "one night stand". Om man då skulle vilja ha sällskap natten därpå, att man helt enkelt inte vill sova själv och pratar med en annan som inte heller vill vara själv. Är denne person konstig och rent utsagt äcklig då? Ni som har förhållande, det är inte många utav er som inte skulle vilja tillbringa varje kväll med er älskade. Är det då så konstigt att resten av befolkningen också vill ha sällskap? Någon att hålla om. Sanna visade upp ett annat exempel nu ikväll. Hon och en kille som hon fått kontakt med pratade om att se en film nu ikväll. Hon hade inga andra planer än att titta på film med honom och ha det små mysigt, lära känna varandra. Han däremot ville annat och gjorde det klart. Vilket ioförsig var bra. Han ville inte "bara titta på film", det slutade med att det inte blev någon film. Att läsa av situationer och känslor är det svåraste som finns och kanske finns det viss charm i det. Men snälla någon, gör klart för varandra vad som gäller, någon blir bara sårad i slutändan annars.


Oh Darling , Who needs joy?
Who needs a perfect girl or boy?
Who needs to draw that person near? , Not I
Because they always disappear , Not I

I'm tired of love , Yeah, sick of love
Yeah, you give me more than enough
I'm gone!

Oh darling , Who needs love?
Who needs a heaven up above?
Who needs all the arguments?
Who needs to be right?
Not I , But I just can't give up without a fight


/ Razorlight - Who needs love.


Take Care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Maria Vuitton

Var gärna med i min tävling :)

Postat av: Markus

Jag hörde på p3 tror jag att det var, om en kvinna o en man som levde ihop o hade barn ihop. De bodde i hus o sov i samma säng, men de var inte ihop, han var homosexuell o hon var hetro, men båda var trötta på förhållanden. Så kan man också lösa det=)

2008-01-31 @ 10:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback