Sista dagen på västkusten.

Fredagnatt - redan.
Imorgon 14.50 går tåget till östusten än en gång, både positiva och negativa känslor inför det. Jag säger som Kristina, det kommer dröja innan jag kommer hem nästa gång antagligen. Det är ruskigt kallt och det blåser som katten ute, bilfärden runt Tjörn idag genomfördes med hög värme. Min obalanserade fot har antagligen drabbats av något som kallas för "hälsporre". Det är något som kan uppstå helt apropå ingenting. Det blev en vända till apoteket för att införskaffa ett häl-inlägg jag ska använda tills det inte gör ont längre, om det inte gått över på en MÅNAD ska jag uppsöka en läkare, då är det en inflammation. Kul... Något som är roligare är sporthändelserna dagen till ära. Först Charlotte Kalla som vann sprint-etappen idag. Grymt bra! För en stund sedan vann även junior hockeylandslaget VM-semifinalen mot Ryssland och imorgon väntar finalen. Jag stod och skrek sista perioden och förlängningen, spännande.



Överallt på övervåningen ligger kläder.
Kläder som ska på något sätt komma med till Kalmar. Hur allt ska få plats är för mig oförstående, jag behöver en stark man vid min sida på tåget. Kan man beställa sådana någonstans? När jag väl kommer fram till de småländska skogarna ska jag bara lämna allt innanför dörren och göra mig iordning för inflyttning / födelsedagsfest. Det blir trevligt, men stressande.

Lyssnar för tillfället på det svenska bandet Jumper, om någon mer än jag minns dem?
De hade sin korta stortid runt 1996, så inget färskt band precis, men älskar sångarens röst. Texterna likaså. Synd att deras karriär inte blev längre, undra vad de gör nuförtiden?

Igår (3 januari)..inleddes det 20 års maraton som detta året kommer bestå av.
Caroline och Niklas fyllde år, grattis. Snart kommer de fler..smått ångest över våren som väntar och alla kalas och systemetpåsar som kommer välla runt i bekantskapskretsen. I aprilmånad har jag cirka sex vänner som fyller år. Hur planeringen dne månaden ska gå ihop får bli den månadens beskymmer. Jag fyller sist uta aprilbarnen i alla fall. Kanske bra, kanske dåligt?

Känns konstigt att veta att imorgon ligger jag inte i min lilla 90 säng på Tjörn längre, utan i min lägenhet.
Innanför dörren kommer det antagligen finnas ett antal brev och räkningar att ta itu med. Det får bli söndagens problem, för lördag kväll ska jag joina inflyttningsfest, definitivt roligare än räkningar.Nu ska jag packa det sista, i påsar och handväskor. Man tager vad man haver...Imorgon ska vi byta en plånbok jag fick i julklapp och sedan käka innan mitt tåg går. Ska ladda mp3n med ny musik, bland annat softa låtar som jag fick skickat till mig ikväll, tack! ♥


Ha en bra lördag allihopa!

Take Care.


spara den kalla kudden åt mig..






( utdrag ifrån : Laakso - Norrköping )

I think we were about 17 when you said "money is gonna make me free"
You pulled your pants up, no more baggy jeans
No more football I'll go for the studies
I met you again a few weeks ago
You had a proper job and a place to call home
You had earned your first grand
And you looked like a real businessman

You said "Yes things are different yes things have changed
But I'll always love you it will always be the same
and I know that there will be a time when we will be
back together in our hometown

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Mikaela :)

Jag älskar med påsar, det ska bli kul och se hur jag ska få hem allt sen när jag ska åka hem härifrån.. I sommar blir det östkusten för min del! Puss & kram "bara så du vet lyssnar jag på jumper nu, haha!"

Postat av: sanna blomgren

jaa underbara låt och underbara malin vad jag saknar dig.

2008-01-05 @ 20:11:18
URL: http://sannablomgren.blogg.se
Postat av: Glenn

Den e sparad!

2008-01-06 @ 10:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback