Senaste festivalnytt.

Var inne på melodifestivalens hemsida, egentligen av en helt anledning men hittade då en sjukt kul sak! Björn Gustafsson / hemsida , som jag hoppas ni känner igen från senaste säsongen av Parlamentet ska vara Luuks hjälpreda under festivalen. Han ska fungera som ett humorinslag och det kommer bli grymt. Ni som inte vet vem Björn är så kommer han ifrån Göteborgstrakten och gick på Mimers Hus Gymnasium (där även jag gick). Han har alltid varit en teaterapa, tydligaste gymnasieminnet jag har av honom är när han var gris i en juluppsättning på skolan.

 
Festivalen som jag redan förra året skrev blir mer och mer till en stor besvikelse. På den "gamla" tiden med en final bara var grymt mycket bättre. Men som alltid i sådana sammanhang är det pengarna som styr. Självklart är det gynnsamt att ha flera delfinaler, som sedan leder till "extra chanser" och slutligen en final. Frågan är bara hur många tittare de förlorar på vägen? Tror att många känner sig mätta redan efter delfinalerna, men antagligen är det inte så. För succé är det ju fortfarande! Har på förhand tre favoriter till vinsten av melodifestivalen:
- Lasse Lindh ( Västerås, 16 feb )
- Eskobar ( Linköping, 23 feb )
- Rongedal ( Linköping, 23 feb )


Lämna gärna en hälsning här
Postat av: nikolina

JA! FAN VAD BRA DET KOMMER BLI!
ÄLSKAR BJÖRN OCH ROBERT.
det här gjorde helt seriöst min dag!

Postat av: Nikolina

jag menar såklart kristian. jag skrev fel och har stört mig på detta hela dagen! haha

2008-01-30 @ 20:37:11
URL: http://coconutskins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback