Neonrosa väska tävlar i stoppknapps SM.

De sensuella texterna är nu upplästa och nya är skrivna under seminariet tidigare idag. Jag uttryckte mig efter skolan med orden " allting var roligt som vi gjorde". Sist jag sa det kan jag inte minnas, så det känns väldigt bra på något vis. Äntligen uppgifter som tilltalar mig. Min dikt om sopor blev inte inlämnad i den censuerade versionen, Gillar fröken Lina det så gör hon det. Annars inte, man får chansa lite här i livet! Sanningen är nog att ett antal msn-nördar övertalade mig om att gå på den versionen "hela vägen ut". Jag litade helt enkelt på dem. idag skrev vi bland annat en limerick (för er som vet vad detta är). Jag som tycker att rimma är småkul tyckte uppgiften var rolig, men lite klurig. Den första raden skulle innehålla ett ortsnamn och sista raden fick gärna vara lite erotiskt (har inte vår lärare "fått till det" på ett tag eller?, allting handlar ju om erotik. Eller kanske bara hon vill ha roliga texter att läsa). Min limerick blev följande, med viss ironi och skämtsamhet om min ö:

Hej jag heter Lisa och kommer ifrån Tjörn
Det är en ö och där finns ingen björn
om jag skulle snudda vid din navel
hade det verkat som inavel
för sådant finns det gott om här i alla hörn

På bussen hem stötte jag och Stefanie på en bekant gammal dam. Kanske inte bekant på det sättet att vi känner henne, men vi har träffat på henne de senaste tre bussturerna. Igår hem ifrån Maxi, till skolan idag och som sgat hem ifrån skolan idag. Denna kvinna är svår att missa, hon bär en neonrosa handväska och ett par fruktansvärda skor. Det är dock inte detta som får mig att skriva om henne, utan hennes beteende när det är dags att trycka på "avstigningsknappen". Bussen hinner knappt slå igen dörrarna på bussen när den lämnar hållplatsen innan hon ska av, plingandet har då redan kommit ifrån henne. Hon gör sig redo minst två hållplatser innan tryckandet ska göra. Jag räknade idag hur många sekunder det hann gå innan hon fick den röda lampan att lysa, jag hann till ETT. En enda sekund tog det. Vi skrattade gott, men samtidigt är det småtragiskt. är hon så nervös att hon ska missa hållplatsen? Eller vill hon vara först, så som småbarnen tävlar? Jag vet inte, det jag vet är att det är ingen idè att försöka slå kvinnan i att trycka först. Ingen lär slå henne i stoppknapps SM.

Det är dags för att plugga, seriöst och flitigt. Antagligen hela kvällen och om det behövs även natten. Det som inspirerar mig till att fixa detta är den nya Elle tidningen som damp ned på hallmattan idag och att man får en ledig helg. Känslan över att ha färdigställt någonting är mycket tillfredställande, så jag ska fixa det. Knarkandet av kaffe har redan påbörjats. Ni som inte har något att göra av viktighet, skicka gärna lite soft musik till mig och ge mig på så vis ännu mer inspiration. Tack! Snart ska jag lyssna på Christer i P3, relationsrådet är på besök och veckans fredagsflört ska presenteras. 

Lycka till med att slå den gamla damen!
Återkommer.
Take Care





The lights of all you see
You could have overcome all this
And I still can't get over you
Are you someone I'll forever miss
I believed your love I can feel your love
And that's all that I wanted
I sleep your love I salute your love
And I can't get away


Baby when the lights - David Guetta feat. Cozi

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Fatty

För jag är glad för att Malin är min vän!
Jag är glad över att jag ska till Kalmar snart och träffa min vän!

:D

Postat av: sanna

jasså , en msnnörd är vad jag är ? :
P

2008-01-10 @ 20:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback