Malins Musiktips IIII

Dags för torsdagens musiktips ännu en gång. Denna vecka är det ett av mina favoritband som ska få lysa upp tapeten lite extra.

Veckans musiktips är:
Razorlight.
http://www.myspace.com/razorlight 




Razorlight är ett svensk-brittiskt indierockband, bildat 2002 i London.

Johnny Borell (sång) annonserade efter musiker i New Musical Express. Björn Ågren (gitarr) svarade och rekryterade sin gamle Lidköpingskompis Carl Dalemo (bas). På trummor spelade ursprungligen Christian Smith-Pancorvo, som blev sparkad 2004. Han ersattes av Andy Burrows. Sommaren 2004 släpptes deras debutalbum, Up All Night, vilket gjorde snabb succé i Storbritannien. Musiktidningen Q prisade bandet som Best New Act för 2004.

Lyssna på deras brittiska uttal (underbart!) och sköna sound. Bra musik med bra texter. Njut!



Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Markus

Kan man önska band?=)

2008-01-25 @ 03:37:51
Postat av: Jag vill önska!

Jag vill önska Sangius Mortum, ha med dom nästa vecka. Jag kan tillochmed fixa en intervju åt dig om du vill.

Det ska bli spännande med musiktips 5 tycker jag, att få se om du har lyckats fixa det snea strecket i IIII...förstå mig!

2008-01-25 @ 19:07:31
Postat av: Smartis

Aldrig tänkt på att det är Romerska sifro? =D

2008-01-26 @ 08:04:59
Postat av: Smartis (ej)

FAN! tar tillbaka, såg inte att det redan var del fyra, så redan för sent Malin, ser också fram emot del fem=)

2008-01-26 @ 08:07:50
Postat av: Fatty

Vart håller du hus, babe?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback