Malins Musiktips del II

Det är torsdag och dags för nytt musiktips som jag utlovat. Mitt i hemtenta stressen får inlägget komma, får offra en stund för det. Har ju trots allt lovat och detta är sjukt mycket roligare än arbetet. Igår var det Grammisgalan och som jag utlovade skulel en av vinnarna bli dagens tips. Valet blev hyffsat lätt. Han måste anses som gårdagens vinnare och med det värdig min tips plats.

Veckans artist är: Salem Al Fakir.
http://www.myspace.com/salemalfakir



Född 1981 i Stockholm. 1993 bildade han tillsammans med sina bröder gruppen Al Fakir. 2007 släpptes debutalbumet som blev en succè direkt. Efter det har allting gått med raketfart. Det finns inte många Tv program det senaste året där inte Salem Al Fakir spelat. Igår under Grammisgalan tog han hem inte mindre än fyra priser : bästa nykomling, bästa manliga artist, bästa kompositör och bästa producent. Karriären har bara börjat. Lyssna och läs texterna, genom arbetade som få. http://www.letssingit.com/ (textsida där ni kan söka på hans låtar)
Hans tre mest kända låtar är:

Dream Girl
Good Song / It's True

This Is Who I Am



Lämna gärna en hälsning här
Postat av: *ida

jag hörde på P3! du är inte klok bruden!
grymt grymt, sa grisen!
vi ses ikv din gamla slakhök :)

2008-01-11 @ 15:03:12
Postat av: Mikaela

GARTTIS!!! Tank att du vann :)

2008-01-11 @ 16:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback