Malins Musiktips del. 1


Tänkte börja med en ny tradition som ska återkomma varje torsdag framöver. Malins Musiktips. En blandad kompott, okänt som känt. Kommer antagligen inte beröra alla tänkbara genrer, utan blir en blandning utifrån min egen smak. Hoppas något går hem.

Först ut är:
These New Puritans.
http://www.myspace.com/thesenewpuritans



Ett nytt ugnt brittiskt band som knappt fyllt 20 år. De släpper debutskivan Beat Pyramid den 28 januari. Bandet består av George Barnett , Jack Barnett (tvillingar), Thomas Hein och Sophie Sleigh-Johnson.

Det går inte att hitta särskilt många bra videor med god kvalitè på youtube på dem, men hittade deras debutsingel med video till. Elvis heter den. Först blev jag tveksam på vad det var jag lyssnade på, men den blir bättre och bättre. Snyggt filmat och härligt nytänkande.
Älskar det brittiska uttalet.
Lyssna in dem mer på deras myspacesida om ni är intresserade.


Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Kristina

Vad spännande! Kul med lite musikinspiration en gång i veckan :) Blir att surfa in där senare och lyssna då! :)

Postat av: Mikaela :)

ÄLSKAR ideen :)

2008-01-03 @ 22:42:53
URL: http://soicanshakeyou.blogg.se
Postat av: Fatme

Vart får du all din inspiration ifrån? Du är gtrym lkaså din musikidé. Saknar dock din tisdagstävling (var det tisdagar?)!
Låten Elvis var fett bra, men musikvideon var inte alls bra tycker jag!

Hoppas du kom hem ordentilgt!
Kram och saknar dig.

Ps: Magnus Betnér, haha. Ds

2008-01-06 @ 03:51:59
URL: http://fatmemegahid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback