Hemmafru, ögongodiset Andrev och a `la sextiotal!

Godkväll.
Har jag pluggat än? Nej. Men snart, efter tillräckligt många koppar kaffe ska det nog gå vägen. Kanske. Jag har dock inte tillbringat hela eftermiddagen framför datorn eller tvn. När jag kom hem fick jag ett sug (hur nu man får det?) att baka frukostbullar och laga potatisgratäng med hemmagjorda köttfärsbiffar. Visst, borde kanske lagt den tiden på plugg. Men men...Att lyssna på P3 och bo i köket i några timmar gjorde mig gott, kanske skulle blivit kock trots allt?



( nybakat bröd, köttfärsbiffar, latte i massor, favorit ljuset, äckliga böcker, tangentbordet.. )

Dagen i skolan idag var bra på många sätt, men framförallt grupp4 mötet. Vårt kommande projekt de närmaste veckorna i radiokursen kommer bli bra, ser fram emot det! Om det går vägen ska vi bland annat ringa några intressanta personer, mer avslöjar jag inte...Min kaffekokare kommer få en ny plats en tid framöver. I grupp4:as arbetsrum. Doften kommer spridas och alla de övriga grupperna kommer bli sjukt avis, sånt gillar vi. Det gäller att psyka, vi ska ju trots allt göra de bästa programmen!

Gick in på blocket.se för att se om det fanns några tågbiljetter hem. Det fanns det inte. Men hittade istället denna biljett som var till salu. Var tvungen till att läsa flera gånger för att se om jag läste rätt. Någon som känner för en erotikhelg i Berlin, i så fall finns säkert biljetten kvar!

image654

182335-653Susanna Kallur krossade precis sitt gamla svenska rekord, det nya rekordet är 7,75. hennes utveckling som hela tiden utvecklas och blir bättre och bättre verkar aldrig nå sitt slut. Hon kommer ta OS guld till sommaren! Hejja!

Jag har fallit pladask för en skönhet nu ikväll. Andrev Bergström är filmbloggare på gratistidningen Punkt SE och sjukt snygg. Han är paxad, tro ingenting annat. Snygg, smart och egen. Det är en sådan frisyr ni borde skaffa killar! Like it!  

I helgen blir det med största sannolikhet västkusten för mig, bara det finsn biljetter. Helgen är passande att åka hem, kommer dröja innan möjligheten nästa gång kommer för att resa hem. Finns inga direkta planer för hemresan, men kan vara skönt det också. Min rosa kamera ska hämtas och På Spåret med mamma med ett glas vin. Sådant kan ibland betyda sjukt mycket, små saker som behövs. Vill så gärna fått fixat håret också, Frida var typiskt nog ledig helgen som kommer, så får isåfall ragga upp någon ny. Men denna hårtid vill ju ändå bara djävlas, så lär väl inte inträffa. Vad vet du om Göteborg? Testa dig här.

Nu måste plugget göras. Åh, vad jag hade hoppats att Sex and The City gick vid 00.20 tiden idag, had evarit perfekt att ah som klocka att gå efter i pluggandet. Något kul att avsluta med. Men icke. Typiskt. Boxen måste köpas, nu finns ingen återvändo, i så fall bara bristen på pengar. Haha.

Kvällens låt blir ett riktigt lyckopiller. The Supremes får bjuda på en känd truddelutt - Baby Love. Härliga sextiotal! Mitt 20 års partajj här nere i Kalmar ska helt glänsa i 60 talet. Så ni som läser detta, välkomna!

Take Care.



Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Fanny

Ojdå, 8 rätt! Kanske är lite västkusten i mig med :-) Jag köpte nytt te idag, allt för att orka plugga...

Postat av: Kristina

9 rätt :) kära göteborg!
vad gäller kaffet lär du inte psyka mig då jag inte ens dricker sån smörja!
och om du vill så har jag säsong 2, 3 och 4 med SATC som du kan få låna.. fungerar kanske inte i dvd:n men funkar i vlc media player i datorn!
och sist men inte minst, stort lycka till på tentan! :)

2008-01-29 @ 23:38:25
URL: http://kickilinaa.blogg.se
Postat av: sanna

Malin 20 år, 60 tal .Sanna blir inte svår : )

2008-01-30 @ 00:33:24
URL: http://sannablomgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback