Fredagen vi länge kommer att skratta åt.

Jag ska skriva innan jag antagligen somnar i soffan om en stund. Igår var det en konstig fredag och jag skrev inte, på grund av många anledningar, huvudandledningen var brist på sömn. I torsdags natt satt jag uppe till fyra och gick upp sju dagen därpå, sliten som få. Tentan blev i alla fall inlämnad i tid, tur var väl det. Sedan väntade några nervösa timmar.

Det var nämligen såhär för att ta allting ifrån början. I torsdags eftermiddag lyssnade jag på Christer i P3 och presentationen av veckans singel till fredagsflörten. En kille som hette Micke, 22 år var denna veckans val. Jag skämtade med Johanna och Stefanie att jag skulle slänga iväg ett mail till p3 och anmäla mig. Efter viss övertalning skickades mailet och efter några få minuter ringde min telefon. Det var P3. Tjejen i telefonen sa att jag var en av tre som skulle få chansen att få träffa Micke i fredagens program. Efter samtalet låg jag ned på golvet och garvade, Johanna och Stefanie likaså. En mycket nervös och "undra varför jag skickade det" kväll blev det och tankarna på tentan var inte helt närvarande. Fredagen började ju som sagt med inlämning och sedan föreläsning. Vid lunch stack jag och Stefanie till donken innan hennes tåg gick. Sedan åkte jag hem till lägenheten och gjord emig redo för att bli uppringd av radion. Var så fruktansvärt nervös, drack vatten och bytta tröjor. Varm, kall, varm, kall....Fredagsflörten började och jag hoppades på att jag inte skulle bli "tjej nr1". Självklart blev jag det. Om ni inte vet vad programmet går ut på ska jag snabbt sammanfatta det, läs mer på 
P3 . Micke som då var veckans singel får tre stycken tjejer att välja mellan. Christer ställer massa kluriga frågor till dessa tjejer för att övertyga Micke om att välja just henne. En av dessa tjejer var jag igår alltså. Efter att alla tre tjejerna fått prata och svara på frågor var det dags för Micke att välja. Vem valde han? Jo mig, tjej nummer ett. Jag började skratta i luren och var smått paff. Hur stor var chansen? Här skickar man in på skämt och kammar sedan hem vinsten. Skumt och komiskt. (programmet finns att lyssna på här:  ) Ett bra tips om ni vill ha något att garva åt en stund. Micke ringde senare upp mig och vi snackade en stund. Jättetrevlig kille, men har ju ingen aning om hur människan ser ut. Han kommer i alla fall ifrån Stockholm. Senare igår fick jag sms i två omgångar av honom och ett samtal idag. I dagens samtal sa han att han funderade på att åka ned och hälsa på mig til helgen. HJÄLP! Jaja, någon gång måste jag väl träffa honom. Varför ska man vara så impulsiv ibland? Mamma hade till och med lyckats få reda på mitt besök i radion efteråt (antagligen av min syster) och skrattade mot min förvåning gott åt min insats. Jag sa till henne att hon inte fick lyssna, då vissa frågor jag fick inte ligger i hennes intresse, anser jag. Men hon sa att hon visst skulle lyssna på det nu i efterhand. Hennes sammanfattning blev "ger man sig in i leken får man leken tåla". Jaja..jag ser det som en kul sak! Bjuder på den. Många som har fått sig ett gott skratt under gårdagen i alla fall. Kul att roa någon.

Mikaela, varför inte du här nu och skrattar med mig och lägger upp en plan?


Fredagskvällen bestod i övrigt av tacos och slappkväll med Fanny och Ida. Mycket, mycket trevligt! Alla var lika trötta och slitna efter tentanatten, men desto lättare var det att hitta skrattet. Behövdes inte mycket alls. Fick även en inbjudan till 20 års fest nästa helg av Ida. Turskiskt tema. "Ta på er något som ni tror är turkiskt" och "ta med er någon mat som ni tror är turkisk". Idèerna har redan börjat komma. Varför Ida valde detta tema berodde på en sak, haha hon hade inte tillräckligt med stolar för alla. Så det var en smart lösning att få alla att sitta på golvet. Smart tjej! Ska även köpa mig ett par nya fotbollsskor och förhoppningsvis dra igång med fotbollen igen, med Fanny. Kan bli riktigt bra och roligt!

Idag när jag vaknade 11.15 var det bara att ta på sig och gå ned till tvättstugan. Tvätttid. Efter det började min och Johannas storstädning som höll på till 17.30 idag. Men så härligt nu när det är färdigt! Tvätten är tvättad, dammsugaren har fått göra sitt, golven är torkade och lördagsmiddagen är uppäten. Nu sitter vi som två döende klumpar i soffan och ska nsart avnjuta en kladdkaka. Sängen kommer få sällskap tidigt idag. Imorgon ska jag bestämma vilket par av de fyra glasögonen jag lånade med hem igår som ska beställas. Sedan vatten workout. Skönt, inte hunnit med gymmet efter lovet än, så ser fram emot det.

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll! Take Care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Mi

Haha, jag lyssnade. Fy vad roligt! Grattis! Hur är han då??

Postat av: Kristina

Malin malin malin.. vi får väl se om han dyker upp! kul hur som helst :)

2008-01-14 @ 17:38:25
URL: http://kickilinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback