Ett blandat innehåll för en blandad helg.

Nu sitter jag och andas för en stund, första gången denna helg. Att jag inte haft tid att skriva känns dock bra på ett sätt, ett bevis på att man gör någonting annat än att blogga. Helgen har minst sagt varit fullspäckad. Utgång fredag, utgång lördag, bandy, shopping, lunchande på stan osv. Vänner där hemma,kom ned och hälsa på! Bara man vill kan en helg hinna innehålla det mesta.

I fredags var jag och bästa Ida på make-up kurs. Mycket nöje, snygga blev vi och vi brände tillsammans över 1000:- på smink. Illa. Men men..Efter det var det hem till lägenheten där sambon, hennes andra hälft hade tacos på spisen som vi plus Fanny och Stefanie högg in i. När maten lagts sig till rätta i magen blev det spelkväll med sällskap av även Stefan och Joel. Sedan bar det av till Palace där Mange Smidht var gästartist, vi höll dock till mest på ett av de små dansgolven, där högtalarna bjöd på sjukt skön musik! Skratten avlöste varandra på grund av dvärg-ragg, slaktavdelning, pinsamma arbetare och roliga låtval.

Lördagen var tänkt att tillbringas på stan hela dagen, men jag och Stefanie vaknade inte riktigt som planerat. Istället för att vakna 10.00 vaknade vi någon gång efter 12 slaget. Vi slängde på oss kläder och åkte ned till stan. Köpte innebandybiljetter och mötte sedan upp Fanny och Ida för lunch. Det blev wok av olika slag och ett försök att äta med pinnar, jag gjorde framsteg... Plötsligt så plockar Fanny upp en kjol ur hennes väska och säger att hon tror att jag skulle passa i den och använda den mer än vad hon gör. Jag blev så glad så jag ställde mig upp, tog av mig skorna och satte på mig kjolen. Killen på bordet bredvid oss stirrade med en skrämd blick på mig och frågade om vi var nyktra. Vi svarade knappt och efter det ville han veta vart vi skulle ikväll, så han kunde undvika att gå dit. Blev sedan en snabb sväng på stan och sedan kaffefika. För min del blev det en espresso med skum (con panna, eller något hette det..) Starkt som attan, men jag kände mig som en gnutta lyxlirare mot de andra med sina Caffe Moccha..hehe. Sedan blev det bandy. Pixbo-Färjestaden. Jag var den enda i hallen som klappade åt göteborgarna, men vilka vann? Jo Pixbo, så jag var den som kunde gå därifrån med huvudet högt. När matchen var slut var det snabbt hem med bussen, byta om och sedan ned till stan igen. Hem till Ida, där hembakad pizza väntade. Mycket gott. Sedan bärde det av till Kåren. Trevlig kväll, med överraskande vändningar. Ibland förvånas man av människor. På nattbussen hem möttes jag och Stefanie av killen på lunchstället (han som kommenterade mitt klädombyte..) Vi skrattade, både han och vi. Till råga på allt, han gick av på samma hållplats. Världen är liten.



Söndagen har varit lugn och behaglig. Stefanie har varit bosatt här den senaste tiden, vilket varit mycket trevligt. I veckan väntar plugg, plugg och enbart plugg. Usch, riktigt illa. Men vad ska man göra? Funderar på en sista minuten biljett hem till helgen, får se. Skulle vara skönt att byta miljö lite, någon som lagar mat och kanske få sin rosa kamera? Hoppas..

Nikolina, tack! I hennes senaste inlägg tipsade hon om ett antal bloggare hon brukar läsa. Bland annat min. Jag blev sjukt glad och små rörd över vad hon skrev om min blogg och att jag hade skrivit längre. Ska genast tipsa er om hennes, som jag tidigare även gjort. Nikolina går sista året på gymnasiet med stort intresse för mode och musik. Älskar sex and the city och skriver om allting som hjärnan tillåter och kommer på! Läs och bli inspirerad.

Imorgon börjar skolan på riktigt allvar och det ska bli sjukt kul. Vi har fått olika ansvarsområden i våra respektive grupper. Första veckan ska jag vara reporter, andra veckan producent (!) och tredje veckan programledare. tror ni att jag fixar det? Jag hoppas vår grupp kommer på grymma reportage och ett bra innehåll. Jag är inte speciellt orolig för det.

Värdet utanför fönstret idag har varit underbart solsken. Vårkänslan börjar direkt spritta i kroppen, jag håller tummarna för en riktigt bra och lång vår. Ser fram emot den här i Kalmar och 20 årsdagen närmar sig med stormsteg. Härligt. Vill med tanke på våren bjuda på lite bilder som får mig att drömma mig bort till solsken, cyklar, tunna skor och solglasögon.

182335-637


Titta på Leilas program och baka några av hennes ljuvliga bakelser eller laga någon maträtt ifrån hennes kokböcker. Vårkänsla om något! Dessutom är hon som en liten pralin med ett leende till andra sidan jorden.

Take Care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: stefan

Vi svarade ju rätt på hundra TP-frågor men förlorade ändå. Skitspel.

Postat av: Nikolina

tack :)

2008-01-29 @ 17:24:20
URL: http://coconutskins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback