Vad är en vit helg värd egentligen?

Det skulle ju bli en vit helg, det blev det icke. Igår blev det en väldigt spontan kväll för mig, Kristina och Ronja, vldigt trevligt! En pubrunda på Kalmars gator med vin, dans och dejtletande. KIllen i fråga dök aldrig upp till vår stora besvikelse, inte ens ett svar på sms fick Ronja. Dumt. Nattbussen hem är ingen vana för mig, men en nyttig erfarenhet? Jag kom i alla fall hem hel och ren och vaknade upp i min säng.

Idag har dagen tillbringats på stan i Matildas sällskap. Det skulle raggas sponsorer, det gick väl sådär. Eller snarare dåligt. Men men, skam den som ger sig! Kaktusgalans dukning iår kommer slå allt, vi lovar! Bussen hem i eftermiddags var speciell. Först kommer ett helt gäng osäkra ungdomar ombord med alldeles för hög alkoholhalt, slår sig självklart ned längst bak i bussen. Var annars liksom? Sedan kommer en lugn, ung vuxen man med en gitarr på bussen. Han hittar en plats strax framför ungdomarna. Jag lyssnar på musik och bara önskar ett resan ska gå fort. Helt plötsligt hör jag någonting som inte liknar min musik, en gitarr. Jag pausar MP3n och lyssnar, där sitter ungdomarna och hetsar den stackars killen att lira gitarr för hela bussen. Bussen är full av gamla som unga människor som helt klart visar olika känslor för detta spelande. Jag höjer musiken och tänker väl ungefär "ta mig härifrån"...En halvtimme är jag sedan hemma, byter om och nya skor. Sedan på bussen igen, ned till kristina där jag är nu. God mat har jag bjudits på och härlig musik. Snart ska vi bege oss till Mattias, dricka alkohol och sedan ut i Kalmardimman, vi ses!

Take Care.

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback