Människan är glad, när magen är glad. Eller?

Mat. Det ständiga samtalsämnet.

Lördagens natt köade jag i en kvart för att få smaska i mig en 150 g hamburgare på svettolgas, var efteråt så mätt att benen knappt bar mig. Varför trycker man i sig en så stor burgare, när man är mätt efter halva? Matilda gillade också min mat, mötte henne på vägen och snabbt försvann en fjärdedel av burgaren. När hon sedan hörde att jag hade pommes också tog hon en stadig hand av dessa och tryckte in i munnen. Det roliga är att hon tidigare på kvällen fyllt på sin tallrik fem gånger med snittar, frukt och ostbollar.

Innan förfesten igår gjorde jag och Kristina mat, stora portioner tog plats i vår mage..ändå var vi hungriga när vi ätit klart. Det är som att det inte finns någon botten på magen, tragiskt. Michaela skrev ett inlägg om att hon skulle bli rik och kunna äta ute varje dag. Jag skriver alltid om mat i något sammanhang känns det som. Varför gör man det? Antagligen för att det tar upp en så stor del av dagen och vardagen.

Kristina och jag vakande 14.50 idag, smått oroade om hur det kunde gå till. Jag kontrollerade klockan ett antal gånger för att sedan konstatera att så var fallet. Kristina loggad ein på msn och möttes av två förfrågningar om pizza, vi var inte sena på att haka på och göra oss färdiga. Slitna, men hungriga mötte vi upp Matilda och Stefan för mat. Den största och dyraste beställde jag in för att trycka i mig, inte mycket blev kvar på tallriken, sorgligt nog. Alltid denna mat. Men man ska vara glad för att ha mat på bordet, så jag klagar inte. Man kanske bara ska välja vilken mat man stoppar i sig. Pizzastunden idag var väldigt underhållande. Skratten avslöste varandra, minnen ifrån helgen och ett berg av drickor på bordet. Det pratades om våren och längtan dit. Matilda drömde sig bort till årets första picknick, soliga dagar med plugg och fika och sena kvällar med en filt, ost och vin. alltså även här har mat en stor del. Börjar nu så smått bli hungrig igen...

Take Care.



Har en annan fråga till er kalmarbor och även er där hemma. Hur många är i Kalmar den 26:e april?




Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Fanny

MAT! Gud vad hungrig jag blev plötsligt :-) Saknar dig bruden! Jag är lite torr men snart får vi ta en riktigt rolig utgång!

Postat av: mich

muuuums. picknick med filt och kakor! vår!
haha, mat är bäst helt enkelt. du får bli min privata kock.

2008-04-06 @ 19:55:24
Postat av: dt var så ja..

jo dt är klart man är fast i kalmar dn 26:e

2008-04-06 @ 22:36:33
Postat av: Nikolina

jag diggar verkligen den här främlingen, däremot verkar han inte tycka om att använda bokstaven E.
mat är allt och lite till. utan mat skulle man inte leva.
förresten, på torsdag åker mamma och pappa o hälsar på Mikaela. hon ringer ganska ofta nu för tiden så om det är något du vill fråga henne så kan jag göra det åt dig.

2008-04-06 @ 22:55:08
URL: http://coconutskins.blogg.se
Postat av: Nikolina

nu lät det nästan som vi har gemensamma föräldrar. haha! notera, mina föräldrar.

2008-04-06 @ 22:56:43
URL: http://coconutskins.blogg.se
Postat av: Matilda

åh jag blev också hungrig nu igen.. stört!
jag är nog inte här den 26e... tror det blir lund och tjejen då..
kram

2008-04-07 @ 00:12:49
URL: http://onthis18thfloorbalcony.blogg.se
Postat av: Kristina

Hey!
Jag har seriöst träningsvärk av allt skratt. tack :)
Och ja, jag är här men har en annan middag lovad först. Men löser det på nåt sätt!
natti natti

2008-04-07 @ 00:23:34
URL: http://kickilinaa.blogg.se
Postat av: jo visst är dt så..

om man skippar bokstaven E så får man in betydligt mkt mer ord om man skriver sms ju...lr kanske jag bara är lat...mn antagligen en kombination...detta blev invecklat,tror jag återgår till winnerbäck..

2008-04-07 @ 20:40:21
Postat av: Nikolina

smart man. lat man. speciell man. mysko man.

2008-04-07 @ 21:07:37
URL: http://coconutskins.blogg.se
Postat av: jo dt var jag...

Smart?? Njae..Lat,inte dt minsta tränar minst 3 dagar i veckan,dock kanske dt bereo på mtt uttråkade liv...speciell?? ja kanske lite,sen om dt är bra lr dåligt är ju en annan sak..mysko?? ja antagligen,mn mysko människor är oxå människor.. nu blev dt sådär långt igen..uttråkad är vad jag är..

2008-04-07 @ 21:45:49
Postat av: Nikolina

jag tycker att du ska avslöja dig. ge malin en ros och fråga ut henne på en dejt.

hoppas malin inte tar bort min kommentar.

2008-04-07 @ 22:17:10
URL: http://coconutskins.blogg.se
Postat av: gissa vem dt är...

blir ju svårt eftersom jag inte känner henne..lr vart jag ska skicka rosen i så fall... å fråga om dejt faller ju på samma sak som innan,vet ju knappt ens hur hon ser ut,mkt mindre vart jag hittar henne...nu känns dt som att dt blev väldigt mkt prat om Malin på hennes egna blogg fast mkt 3:e person-grej..skumt..lr mysko kanske..

2008-04-07 @ 22:41:48
Postat av: Malin

Vad söta ni är. Du vet ju att vi bor i samma ort iaf, jag är mest oroad över hur mkt du ändå verkar veta om mig. :)

2008-04-07 @ 23:07:25
URL: http://butsometimesimweakforyou.blogg.se
Postat av: dt vet man aldrig..

dt jag vet om dig är ju dt du skrivit på din blogg,just nu är jag i Juni 2007,du lyckas få md små otippade saker som gör att man inte vill sluta läsa..mn dock kanske jag har kommit fram till att vi kanske har ngt gemensamt i Kalmar,sen ska vi båda till hultsfred verkar dt som,å jag antar att du ska se Winnerbäck så då har vi ngt mer där..måste sova,ladda för jobbet å Håkan Hellström snart md..

2008-04-08 @ 23:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback