Jag ger inga mer hyllningar till SJ...

Kalmarstad igen, en grå stad. Jag börjar fundera på om det har med mig att göra, att solen inte kan lysa där jag är. Igår skulle det bli en trevlig tågtur med plugg och härliga fönsterplatser. Så blev det icke. Kamilla hjälpte mig med min packning till bussen, en buss som var full till bristningsgränsen. Den var dessutom så varm att man antagligen kunde ha stekt ägg på lacken. Väl i Göteborg lyste solen och jag hittade min sittplats på tåget. Plats 1. Perfekt - fönster, eluttag, gott om plats osv..Tryckte på Håkan i MP3n och lyssnade på hans första platta medan jag rullade ut ifrån Göteborg. Det var en vacker solig stad jag lämnade bakom mig.

Resan rullade på, pluggade lite varvat med att sova. Tills det började spraka i högtalaren. " Vi har lite information om tågtrafiken.." Det hade hamnat ett träd på rälsen i Gnosjö vilket reulterade i att vi inte kunde åka längre med tåget. Buss väntade. Informationen vi fick av chaufförerna var att vi skulle åka buss tre timmar till Kalmar. Skönt, tänkte jag. Då kan man bara rulla med, fast attd e tkändes otroligt segt. Men icke. När vi väl kom till Alvesta med bussen ropades det att vi skulle hoppa på tåget som stod inne på stationen istället. Ett tåg som var så fullt att vi stod på varandra. Sedan hade de mage att be oss att " när vi stannar tåget i Växjö, försök att komma av tåget snabbt så vi inte bli mer försenade " . Och hur fasen skulle det gå till?! Resen rullade vidare..tills Emmaboda. " Ursäkta, vi kommer att vå vänta här 40 min på ett mötande godståg.." Och varför kan inte det godståget vänta på oss fick jag lust att säga. Sammanlagt blev jag 1,5 timme försenad, vilket i och för sig innebär att jag får pengarna tillbaka, men just i det läget hade jag hellre kommit hem i tid.

Imorse hade jag klockan på 08.00. Anledningen var att jag inte ville missa vigseln som ägde rum på P3, spännande och ett annorlunda sätt att gifta sig på. Bilder ifrån vigseln kan ni se här, där ni som missade det även kan lyssna. Grattis Susanna Ridderstedt och Ólafur Danielsson! Massor av lyckönskningar kom in till programmet, den klart bästa är:
" fan va inte manligt det är att sitta i lastbilen kl tio över åtta en morgon och gråta.
Stort kredd till dig martina. Trucker från småland "

Nu ska jag äta en ruskigt tidig lunch och sedan bege mig till skolan. Kaktusbiljetter ska säljas, om ni vill göra mig sällskap är ni varmt välkomna. Efter det blir det fikamöte, kaktusschema ska göras. Ikväll var tanken att grilla, hoppet var helt ute i morse...men nu! Ja, nu spricker det sakta men förhoppningsvis säkert upp. Hoppas.

Take Care.

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback