Fin besök i Kalmarstaden.

Var alldeles för många dagar sedan jag skrev. Och just idag kanske inte är den dagen med störst inspiration för ett inlägg. Igår kväll, som ingen kan ha missat så erkände den misstänkte mannen att han dödat 10-åriga Engla och även en annan kvinna. Fruktansvärt, tragiskt och allting som saknar ord. En människa utan hjärta och hjärna och jag sörjer med familjen. Trots detta ska jag försöka sammanfatta helgen som varit.

I fredagskväll kom min alldeles egna tranebo Sanna hit till Kalmar. Det blev en kaloribombs pizza till kvällsmat och soft i soffan. Alldeles lagom, sådana fredagar vill jag ha mer av! Mys i soffan med trevligt sällskap, säg till om ni är intresserade. Det blev en hel del skratt och minnen. Lördag morgon och klockan på alarm, shopping stod på schemat med allt vad det innebär. Vädret var ingen höjdare, men inget kunde hindra oss ifrån en hel dag på Kalmar gator. Det blev många promenader mellan affär och affär och kassarna ökade ständigt. Vet inte sist jag handlade så mycket vid ett och samma tillfälle. Skor, kläder, systembolaget, underkläder, smycken och massa annat.. Vi köpte dessutom varsin present till varandra, jag en jätte försenad till Sanna (fyllde i november) och hon en i förskott till mig. Det blev ungefär samma sak, varsin vårjacka / festjacka. Vi var nöjda och glada (se Sannas jacka på bilder) .

Efter stress, stress, stress väntade ännu mera av den varan när vi väl kom hem igen. Det skulle bli utgång med Hästpojken och kåren. Dusch, provning av kläder, matlagning (som slutade med att den togs med till Joel) och klädesval. Killar, var glada att ni inte är tjejer! Sedan blev det taxi till Joel där det var Sanna, jag och killarna. Trevligt och soft! Det enda Sanna var riktigt besviken på var att Joel inte ägde någon "Gyllene Tider musik", en skandal enligt henne. Jag håller med.

Hästpojken väntade sedan på Söderport. Ett mysigt "hak" där vi både lyssnade på härlig musik och fick gratis hultsfredströjor, lycka! Stefan var stolt som tuppen över den och behöll den på hela kvällen. Vi träffade även världens skönaste person (förutom hon på russinpaketet...) Gula Gubben kallas han. En 50 årig snubbe som hängt på festivaler i all evighet, han spelade lite gitarr och minglade runt. Han satte sig vid vårt bord och jag "råkade" självklart börja skratta. Det gillade han. När han sedan fick höra att jag kom ifrån Tjörn gillade han mig ännu mer. Vet inte riktigt om jag ska se det som något positivt. Men i alla fall. Han sa att jag och Sanna var de trevligaste han träffat denna kväll och gav oss därför två av hans skivor och jag fick hans visitkort. Jag fick det för att kunna höra av mig när vi kommit till Hultsfred i sommar, då har han lovat oss en VIP spelning vid våra tält. We like!

image907


Sedan blev det en trevlig kväll på Kåren, jag hoppas Sanna är nöjd i alla fall! När vi kom hem efter taxifärden tog vi på oss Hultfreds T-shirtarna och somnade gott efter lite "nattamat". Söndagen blev lugn, kollade gårdagens foton, åt pizza, coca-cola och sedan en fika på stan i solen. 17.08 gick min egna tranebos tjej tåg...det tyckte inte jag var kul. Men vi har mycket roligt att se fram emot i sommar. Planerna är många!

Matilda fyllde även år igår och självklart skulle det firas! Malin var så snäll och fixade fika med både paj och kakor hemma hos sig. Mycket trevligt och mysigt. Efter fikan fick Lotta för sig att vi skulle MarioKart och jag var lycklig. Det blev fyra olika team som krigade för att vinna. Alla tänkbara "fula ord" användes och ljudvolymen var högt över vad den borde vara...Men jag och Stefan tog hem sista rundan, det enda som räknas!

Nu ska jag fortsätta njuta av mina nybakta scones och vila en stund. Bilder från helgen finns på facebook.
Take Care.


Lämna gärna en hälsning här
Postat av: sanna

Bäst Bäst Bääääääääääst!

Postat av: Sannapanna

Jag vart helnööjd av denna helg, måste upplevas flera gånger.
Detta var bara en förfest till Hultsfred kan man säga : D
LOVE!

2008-04-14 @ 18:19:25
Postat av: dn där fotografen

hur är dt egentligen md å ta kjort i en spegel md blixt??

2008-04-14 @ 19:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback