En känsla av vår.

Nu sitter man här igen, i soffan. Har egentligen ingenting vettigt alls att skriva, men som om jag någonsin har det. Våren har kommit till Kalmar, jag vågar tro det i alla fall. Den vita skinnjackan, sneakers och solglasögonen fick bli mina vänner till skolan idag, det betyder lycka. Min mor och jag är lika på den fronten, vi behöver solljus. Jag vaknar på något vis ut ur vintertiden när jag år lite solstrålar mot mitt bleka ansikte. Pigg och glad känner jag mig, jag hoppas jag bara ska få känna så ett bra tag nu. Skolan var ingen höjdare idag, en kaffe på balkongen hade varit mer givande. Det blev storhandling på City Gross sedan, allt och ingenting handlades och plånboken tömdes. Usch. Men jag tror katten trots detta att man tjänar på att göra så i längden, nu har jag laddat upp frysen med ingredienser till matlådor osv (även nu nämner jag mat...) Har proppat i mig för mycket lakrits nu också, igår kväll had ejag ett sådant sug av det så jag var tvungen att göra något åt det idag.

Vårvädret som kommit betyder även fotboll. Som jag saknar det och som jag vill spela igen. Avis på Fanny som lyckats komma igång och jag är säker på att jag också hade gjort det om jag bara bott närmare stan. Besökt ett antal hemsidor ikväll för att hitta något nytt och spännande, gick sådär. Hittade dock ett antal fina bilder på Kim Källström, på tal om fotboll. Tyckte dessa bilder var väldigt fint plåtade, i färg och komposition. Ska tilläggas att jag alltid varit svag för Kim, en av få fotbollspelare som tilltalar mig.



I helgen som jag har mer än tur så ska jag få besök. Spännande. Det är söta Sanna som kanske kommer hit, om hon får ihop ekonomin och tag på en biljett. En fullspäckad helg som vanligt med möte, hästpojken och soliga dagar på stan hoppas jag på bland annat! Nu ska jag fortsätta avnjuta 100 höjdare, det finns då alla typer av människor.



Ljudet av ett annat hjärta - Gyllene Tider.
Kan det bli så mycket mer sommar?

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: jo dt var jag igen..

dt kanske inte kan bli mer sommar,mn Elden md Winnerbäck i versionen på skivan Live För Dig,Bonus-cd:n å typ spår 1 lr 2..grymt bra version..kan nog även sträcka mig till att 13 Live-spelningar av Mannen I Den Vita Hatten i ett gigantiskt tält 2005 md massa konfetti oxå innebär massa sommar..nu blev jag nostalgisk...

2008-04-07 @ 22:49:47
Postat av: Malin

Kent är sommar. Winnerbäck är sommar. Gyllene Tider är sommar. Allt är nostalgi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback