Come give me love.



Trångt, varmt och ett evigt längtande efter att vara framme. Det har bara gått en halvtimme, trots det är man helt slut och vill bara av. Att åka buss Kalmar-Stockholm och tillbaka igen tar på krafterna. Det krävs tålamod,en vara som ofta saknas. Alla metoder ät tillåtna i sådana lägen: repeat på favoritlåten, tester i skittidningar och mat i all tänkbar utformning. Det finns dock en tjusning med resan, målet. Vår huvudstad, som alldeles för sällan upptäcks för min del. En helg med späckat schema blev det. Årets första grillning, övernattning i en tonårspojkes säng och innebandyfinaler i ett fullsatt Globen.
   De hektiska dygnen fångar mig och stressar inte upp min lugna tro på att "allt ordnar sig i slutändan ändå", och det gör det också oftast. Oavsett om det blir som man hoppats eller inte. Att vara mitt i surret på centralstationen ger mig ett leende på läpparna, fast man borde skrika på alla idioter som står i vägen. Våren har kommit för att stanna, i alla fall om man vågar hoppas. Det gör jag. Bussrutan är varm och solglasögonen i storlek XXL pryder mitt ansikte, precis som det ska vara. Winnerbäck nynnar i öronen och jag intakar mig själv att det inte är vardag än, en liten stund till kan man njuta. Om en vecka är jag inte längre en sådan "ungdom" man gärna vill poängtera för en person som inte nått systembolagsålder. Vet inte om man ska se det som ångestfyllt eller inte, men jag tror inte det. Har alltid längtat efter att bli runt 25, en ålder som i de flesta ögon är en accepterad ålder att göra det mesta i. Fri på något vis, men jag kan ha fel.
   Deadline imorgon (idag), oron inombords existerar i allra högsta grad, men jag låter den inte ta över. Kanske påminner den mig inatt när jag gör ett febrilt försök att lyckas åstadkomma något. Men just nu är det helg. Jag hoppas Kalmar har mycket att bjuda på i veckan. Sol framförallt. Picknick vid vattnet, skvaller på kullerstenarna och ett lugn inombords. Men än har har jag inte Kalmar i tankarna, de finns kvar i Stockholm. Förhoppningsvis en lång tid framöver. Tro inte att packningen såg likadan ut på ditvägen som på hemvägen. Oh nej! 4 påsar lades till i den. T-shirt ifrån J.lindeberg, egentligen ett dåligt köp med tanke på att det bara är en svart lång t-shirt..Ett par billiga skor jag kan hoppa sönder. Vår/sommarklänning ifrån Noa Noa, söt - skön och alldeles jättemycket Malin. Småkrams ifrån H&M. En gammal Kent skiva som fattades i samlingen och lite annat i form av alkohol.
   Det har varit en bra helg som fått igång min tankeverksamhet igen och kanske, förhoppningsvis även bättre bloggmaterial. Jag vet vad som väntar mig i sommar, minst ett besök i huvudstaden, då som vuxen. Undrar om jag blir klokare om en vecka? Tveksamt. En sak jag vet är i alla fall mitt behov av att resa iväg och att "byta väggar" blir större och viktigare för varje dag. Take Care.





Ted Gärdestad - Come give me love.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: sanna

Underbara du. Skriver som en gud !
LOVE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback