Tiden och pengarna rinner ur mina händer.

Herregud!

Precis nu insåg jag vad klockan är. Var springer tiden iväg, förra gången jag tittade på uret var klockan 13.00, nu 15.25. Måste ju städa, storstäda och göra massor med annat. Tillexempel plugga. Varför städningen är nödvändig är av två skäl. Dels kommer Johanna tillbaka ifrån Stockholm, hon vill nog ha hyffsat fräscht när hon kommer och för det andra skälet så hade jag middag här igår. Emma,Elin och Harald kom på besök. Och som alltid så går det inte riktigt att hålla allt rent och smidigt, det blir liksom stökigt i farten. Jag bjöd iaf på marinerad kyckling och potatis skivor och morötter som jag gjorde i ugnen. Stor succè enligt mina gäster. Efter det så bev det av tradition ölspelet som slutade med att jag satt i trosorna och Harald i kallingarna, emellan oss satt Elin. Det såg riktigt roligt ut. Häromdagen när samma spel kördes satt jag i klänning utan trosor. Hur lyckas man? Jo suger man på att komma ihåg regler under spelets gång får man skylla sig själv, tyvärr. Sedan bärde det av med cyklarna ned till Krögers och hälsade på vår älskling Björn som går i vår klass. Han jobbar som bartender där. Mycket trevligt. Tanken var att vi skulle dra vidare till ett ställe som heter Palace, men kön var oändlig och vi hade en sådan trevlig stund på Krögers, så vi stannade. Grymt bra musik var det kvällen till ära också. Elin och Harald drog vidare till Palace trots allt, men Martin, Johan och två gävlepolare till Martin var kvar med oss. Vi satt där till stängning och efter det drog vi vidare på en lång efterfest som var mycket mysig. Vi hamnade hemma hos Martin i hans korridor kök och jag började laga till makaroner och köttbullar. Efter måltiden så tog Martin fram sin gitarr som jag inte visste existerade och började lira lite gura. Både jag och Emma blev paffa, han kunde ju för fasen spela! Så vi satt där och sjöng till klockan 05.00! Efter det stupade vi i säng hemma hos Emma, tur att man har vänner i stan iaf..så man slipper cykla hem själv.

Just nu sitter jag och kollar på golf, varför? Är ju inte intresserad av det, men ändå glor man. En ursäkt för att slippa allt annat. Som vanligt. Igår var det första avsnittet av nya Svensson Svensson, vilka lördagar det blir framöver! Ikväll vet jag inte riktigt vad det blir, kan inte bestämma mig om jag ska cykla ned till stan och joina film med stadsborna eller stanna hemma. Det krävs denna ständiga planering hela tiden och sömn är inte råvaron jag får mest av heller. Vad ska man äta idag förresten? resterna från gårdagen glömde jag ju ställa i kylen, så det gick inte att spara...Jag kastar otroligt mycket pengar i havet varje dag! Jag har aldrig varit en sådan slösa innan som dessa veckor. Har inte vågat kolla kontouttaget...Behöver införskaffa mig massor av saker, men nix.

Nej nu ska jag städa och sen slumra en stund. Take Care.



image188

Mina herrar Robin och Harald.

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback