Tenta panik,otroligt ogenomtänkta beslut & berörande musik.

Godkväll.

Tenta nedräkning..tenta ångest och noll koll på tenta..härlig kombination. Inte alls. Att plus detta ha grym ångest över ett annat stort problem som jag är dne stora idioten till gör inte saken bättre. Med andra ord är ingenting riktigt på topp just nu, långt därifrån. Jag ber även om ursäkt för att jag inte uppdaterat bloggen på ett par dagar, de tär allting som kommer emellan, men när ordning läggs till i vardagen ska det bli ändring, även här. Har just nu ett fång med trosor och några klänningar på tork i tvättstugan, denna otroligt roliga sysselsättning. Igår 13.00 hade vi deadline på en skrivuppgift som vi dels skulle lämna in och dels skicka ett ex till en annan klasskamrat som hon/han skulle kommentera och utvärdera, detta ska göras imorgon. Vi får väl se hur styckad min blir...jag kan dock med lugn röst konstatera att den inte är sämst iaf. Känns skönt det. Handlade även de första clementinerna idag och till min stora förvåning var de precis som clementiner skulle vara! Det gula skalet,prickarna,inga kärnor och den där syrliga tonen. Perfekt! Så nu kommer jag få en mage som spökar på grund av all syra som kommer åka runt där inne, men den smällen får jag ta!

image191

Vädret är i Kalmar håller bra nivå, det verkar inte alls vara i närheten av tokvädret hemma i bohuslän iaf. Vi har sol i stort sett varje dag och regn har de tinte varit många dagar..det får gärna fortsätta såhär. Inte mig emot. Igår pratade jag med Fia på telefonen, det var skönt. Skönt på många vis, men framförallt bara av att höra hennes röst och hennes åsikter. Jag längtar efter en helg i gbg, en sväng till förfest haket och sedan vidare. Bara tjattra av oss, snart är iaf Winnerbäck, då blir det av!

Precis tittat och lyssnat på Idol. I pausen sprang jag och hämtade mina kläder som jag hoppades skulle vara torra, men ICKE. Torkskåpet är inget torkskåp, det är ett fuktskåp. Så nu är hela vår balkong fylld med fuktiga plagg vi tvättat under eftermiddagen. Vi skulle kunna flytta tvätt verksamheten till vår lägenhet i stället och fortsätta tvätteriet här. Kunde kanske tjäna en slant. Min favorit/er är iaf klara i Idol. Amanda som sjöng i dagens program är så cool! Jag vill ha en platta med henne genast, hon är så egen och vill verkligen vara det också. Låtvalen tiltalar mig,likaså hennes stil. Daniel är min andra stora favorit. Coldplay versionen igår var grym. Hans första audition är det dock inte mycket som slår. Kolla in dessa två personerna på
www.tv4.se/idol , det är lätt att hitta!

image189


image190



Nej, Malin. När man börjar prata med sig själv i tredje person för att få någonting gjort är det illa. Som just nu. Jag måste läsa ett antal sidor till i två jätte spännande böcker, inte..sedan ska jag även klura ut vad jag har för åsikter på min klasspolares text. Får se vad jag kan få klurat fram. Nu har man haft sovmorgon två dagar i rad (idag ingen skola alls) så imorgon blir det jobbigt att befinna sig på plats 09.00 igen. Ska inte klaga.



Take Care.



( Att få denna låten uppspelad för sig, måste vara drömmen)

Unchained Melody

Oh my love, my darling
I've hungered for your touch,
A long lonely time
And time goes by so slowly,
And time can do so much
Are you still mine?
I need your love,
I need your love
God speed your love to me.

Lonely rivers flow to the sea, to the sea,
To the open arms of the sea
Lonely rivers cry,
Wait for me,
Wait for me
I'll be coming home,
Wait for me

Oh my love, my darling
I've hungered for your touch,
A long lonely time
And time goes by so slowly,
And time can do so much
Are you still mine?
I need your love,
I need your love
God speed your love to me.






Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback