Radio Shore - mitt nya stora nöje.

Hey!

Äntligen har jag både tid och chans att skriva. Sitter ensam i ett mycket stökigt hem. Har mycket att städa innan Johanna kommer tillbaka ifrån Stockholm imorgon. Men det får bli senare. Även igår var det utgång, som vanligt. Sleten och trött är jag, men vad ska man göra? Tentan väntar om två veckor(!) och krisen börjar smått infinna sig. Varför börjar man aldrig plugga i tid? Två veckor kanske verkar lugnt, men då ska jag ha plöjt igenom tre stycken tjocka böcker plus ha läst en hel del annat också. Det får lösa sig, men som Sandra skrev jag vill inte kugga på min första tenta. Idag ska jag städa, plugga, (träna?) och sen festa? Haha. Alla andra ska ju ut, ska jag sitta här i min ensamhet ikväll också, nej tack. Vi får se vad det blir. (Klicka på bilderna för att se dem större.)


Igår var jag och Elin på öppethus på radion vi har på skolan. Radio Shore. Vi är sex tjejer som ska börja sända varannan fredag 18.00-19.00, så otroligt kul var det att testa på det igår. Det var inte alls lika svårt som jag föreställt mig, en kick på något vis fick jag. Glädje. Jag återkommer med om det går att lyssna på kanalen i hela landet. Annars så trivs jag mycket bra med allt här, förutom boendet då. Men jag letar på...någon gång ska väl även jag hitta ett trivsamt boende, eller? Jag saknar dock många här och jag saknar framförallt mormor. Tror att jag ska ringa henne snart. Jag blir faktiskt gråtfärdig när jag sitter och skriver detta. Tänk om hon inte finns när jag kommer hem? Visst, varför sitter jag och skriver något sådant nu när jag har det så kul och trivs, men det är mycket svårt att låta bli. Den enligt ordning som ska försvinna först är ju hon, hon som alltid ställt upp på mig i alla lägen. Usch, nu ska jag inte skriva mer tragiska saker. Jag tror att ni förstår vad jag menar.


Internet funkar nu äntligen iaf, var och köpte en sladd på Claes Ohlson igår, jag bad expediten om hjälp på följande sätt: Hej! Nu ska du får hjälpa en oteknisk brud med en sak osv..Han hjälpte glatt till. Så nu äntligen kan jag göra allt som jag varit lite handikappad till innan. Tillexempel blogg skrivandet. Det är rätt intressant att höra diskussionen om bloggskrivande här bland oss studenter. Hälften är för, hälften är emot och skulle aldrig kunna tänka sig att skriva. Ingenting är egentligen fel, alla är dels inte födda för att skriva blogg och andra tycker det är ett desperat försök till att göra någonting vettigt. Upp till var och en, det finns många sätt att uttrycka sig på, det viktiga är att hitta sitt sätt.


Kollade på damernas VM igår, Sverige - USA, otroligt dålig insats av Sverige. Jag ska inte klanka allt för mycket, men det var verkligen ett slött spel där vi verkligen inte var värda någon seger, men än i de tio sista minutrarna. inte dags att börja rulla boll då. I vilket fall så är det kul att titta på, fast jag verkligen inte har den tiden att göra det. Ska städa rum för rum om en stund, göra en insats. Jag vet inte om jag skrivit detta innan, men Kalmar har ett otroligt varierande väder, just nu är det blåsigt men soligt - men om en stund kan det lika gärna stört regna, kanske på klar himmel till och med? Man vet aldrig vad man ska ha på sig...inte för att jag vet det annars heller, men detta är på ett annat sätt.


Mikaela hur har du det i Holland? Du verkar trivas kanon, så härligt att läsa, blir så glad. Förresten vad skrev de tillbaka på ditt mail du skrev?..Och hur gick det med den svarta klänningen, gjorde den succé? Antagligen gjorde den det, allt klär ju en skönhet.

image183

Nu har jag äntligen ägnat en stund åt att fixa något alla tjatat om, jag har skaffat mig en Facebook. Det har dock inte kommit upp några bilder än, men det kommer. Måste ju även lära mig det hela ordentligt. Ni kan roa er sålänge med att kolla in mina vänner ifrån Kalmars bilder (när de bekräftat min vänner förfrågan). Skandal att jag inte skaffat kamera än!

Fia och Sandra, älskade vänner. Hur går erat studerande? Trivs ni?..Dum fråga egentligen, men inte snackat ordentligt med någon av er. Längtar otroligt till Winnerbäck helgen. Vad sägs om middag i stan innan?

Nej, mer skrivande blir det om en stund. Förresten, behöver synpunkter angående rökning och att stå bredvid när någon röker. Tänkte skriva en bloggkrönika om detta.

Take Care.  ♥




Don't come up to me and say you like it
It's better if you say you hate it, that's the truth exactly
When we go out dancing I don't want to be bothered
I just want to be bothered with real love

So I heard it's no good to run
but it feels so much better now that it's done
and tonight I have to leave it

So I've heard you know how to write it
does it mean you're good at putting things on paper?
Rumours say that you're very sorry
Oh no you're not sorry, no you're not



Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback