Premiär!

Solen lyser, men det är ändå en kylig höstluft som blåser längst kinderna. Det kanske bara är att förbereda sig på att snart så är de soliga dagarna borta och kommit har de fruktansvärda höstdagarna. Visst, dessa kan vara helt underbara också, men inte på hojjen fram och tillbaka till skolan. Med en film och trevligt sällskap så är det dock inte mycket som slår höstdagarna. Snart, om några minuter ska jag sätta mig och seriöst läsa bok. Bok efter bok efter bok..har jag något val? Nej. Dessutom har vi fått ännu en uppgift, en skrivuppgift tills på måndag 13.00. Vi ska intervjua två personer som inte går i klassen om två motsatser. Alltså om de tillexempel gillar svart eller vitt. Hund eller katt. Så ska man ha en person på varje sida och göra en artikel om detta på en sida. Huh! Helgen kommer kantas av långa nätter framför datorn, hur ska man inleda? Och hur raggar jag upp intervju objekt?

Sandra, självklart ska ni komma ned till mig en helg alla tjejerna. Även självklart att vi ska festa i Borås. När ni ska komma ned hit är helt upp till er själva. svårt för mig att bestämma det när det passar. jag är ju här nere hela tiden och festerna är i stort sett varje dag. Middagen är också given före Winnerbäck. Vet du om Sofia och Jenny har köpt? Vad härligt att tentan kändes bra och vad skönt för er att man bara kan få IG eller G, vi kan få IG, G och VG. Typiskt...haha.

Idag skulle det ju spelats strippfotboll, tyvärr till min stora besvikelse blev varken det eller vanlig fotboll av. är det någonting jag kan bli irriterad på är det folk som bangar ur i sista sekunden med världens dåligaste undanflykter. Dessutom var det ju fint väder..men men. Istället blir det party vid åtta tiden med lite förfest och lekar. Imorgon är vi lediga så passade perfekt. Ni kanske kan gissa hur min morgondag kommer stavas - studera. Och det finns ingen återvändo, vare sig jag är bakis eller inte.

Kaffe, kaffe , kaffe vill jag ha.. har tyvärr inte ännu skaffat mig än kaffebryggare dock så isåfall får det bli svettigt gammalt snabbkaffe. Huh! Kanske bättre än ingenting? Huvudet behöver energi...

Skolan var idag väldigt kul, dels hade vi redovisning på arbeten vi gjorde igår. Vi skulle bygga upp "ettan" (förstasidan) i tidningen och välja ut viktigaste nyheterna osv. Det gick bra. Jag fick även en puss på kinden av Björn, vår söta maskot. Klassen är underbar! Alla ( nästan, finns undantag som alltid ) är så grymt jordnära och lika varandra. Jag och tjejerna planerade även vårt premiär radioprogram som sagt sänds på fredag 18.00-19.00. Programmet heter: Jaktlaget - och det är inte älg vi jagar. Och kommer sända varannan fredag framöver.  I förra inlägget skrev jag adressen. Mikaela, du borde lyssna! I det första programmet kommer vi inleda med att presentera varandra och även ha vår kommande inslag vi sex - om sex (18.30), som kommer att finnas i varje program vid samma tidpunkt. Jag och Elin som var med på öppethus har fått äran att sköta tekniken och musiken. vi är ju de rutinerade. Hehe.

Nu ska jag plugga, duscha och göra mig i ordning. Förövrigt har jag bränt ca 9000:- på tre veckor, på inget vettigt alls. Men minnen för livet har de gett mig i alla fall. Alltid något.

Take Care

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback