Perfekt tid, perfekt ursäkt.

Himlen är grå, jag är grå. Huvudet är tungt, livet är också jäkligt tungt.
Nu har jag bara resten av böckerna kvar, vad härligt! Suck. Jag tippar på att vid tre tiden inatt är kudden min vän, inte en sekund tidigare. Bordet är fullt av mina oläseliga anteckningar som man skriver utan att veta ett dugg vad det står på dem. Jag har i allafall världens alla ursäkter för att slippa plugga. Min kyckling som ska in i ugnen om ett tag har jag marinerat extra två ggr, likaså har disken blivit extra putsad. Jag har ätit alldeles för mycket marabou mjölkchoklad med daim och druckit alldeles för mycket kaffe, jag mår illa nu. Har även planterat blommor (extra noggrant), varför har jag inte lite mer av din gnista Johanna?

Jag längtar till eftermiddagen imorgon, när tentan är över och jag kan inse att en omtenta väntar. Jag ska även cykla och hämta min efterlängtade Winnerbäckskiva jag beställt på Åhlens och införskaffa mig en mössa i samma butik. En stor svart mojsig mössa som gör mig lite coolare. En sådan som man kan gömma sig i. Härligt!

Jag skulle även mer än gärna vilja ha sällskap denna helgen..Så om någon där hemma som känner sig manad, så KOM!


image192Jag borde verkligen sätta mig och läsa igen, ge det ett försök. Men en liten stund till kan jag väl få softa..Helt spontant beställde jag tre stycken nummer av tidningen hennes förut också, det är så kul när det dimper ned roliga saker i brevinkastet.

Just det med brevinkast är någonting jag alltid haft en fantasi om, alltid velat testa hur det hörs och ser ut när man får post genom dörren.

Det har jag nu! Det låter som någon gör inbrott samtidigt som Johanna ropar av glädje.

Min cykel måste jag även ta och fixa. jag kan inte cykla på en lös och alldeles för låg cykel mycket längre nu. Hur svårt kan det vara att ta sig till en verkstad och fixa den? Inte svårt alls, om man blinkar lite åt ungkarlarna på verkstaden kanske man kan få rabatt också. Hoppas :) Ska även beställa tid för färgning av mitt hår. Funderar även på en tatueringstid, kanske äntligen kan få tummen ur. Vad tycker ni?

Kollade förövrigt på USA - BRASILIEN tidigare idag, mycket bra match av det ena laget - Brasilien. De utklassade Amerikanskorna på alla sätt och vis. Vår egna umeå spelare Marta blev matchens lirare och hjältinna, med all rätt. på söndag är det final och vi ska sitta bänkade. Tyskland-Brasilien ska mötas och alla mina tummar riktas mot Brassarna. Underbar fotboll.

Sex and the city, mitt nya nattnöje. Perfekt tid, perfekt ursäkt. Ska införskaffa mig hela boxen och även köpa lite nya kläder i helgen. Lite av varje hoppas jag på, billigt och bra. Gärna på min favorit secondhand affär. Den är inte speciellt billig, men har märkeskläder och bara utvalda plagg ifrån 50,60,70 talet. Pälsk, du hade gillat den affären! Bland annat säljer hon whyred prylar. : )

image193
























Nej. Nu är det plugg. Sedan ört,vitlök och celemtin marinerad kyckling med ris och sallad och efter detta mer plugg och Idol. Skärpning. Dags att öppna nästa bok.

Take Care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Nikolina

Jag har redan sex and the city boxen. Det är rena lyxen! En bra inverstering!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback