Fredag.

Det regnar ute, alldeles förfärligt mycket som Lotta på bråkmakaregatan hade uttryck sig med. Jag sitter i mina rosa dunsockor och röda fleece tröja på, tröjan är inte vacker men den värmer. Jag lyssnar på min nya platta, underbara underbara Winnerbäck. Har hittills i inlägget bara kommit till första låten, men inspiriationen till inlägget kommer säkerligen genom musiken som väntar.


Idag är och har varit en konstig dag. Började dagen väldigt tidigt med tenta. Det är svårt att svara på hur den gick, men jag blev i allafall positivt överraskad, kunde i stort sett svara på det mesta. Sedan får vi se om det bär eller brister. Efter att jag var färdig med tentan cyklade jag i rask takt till Åhlens för att hämta skivan, jag köpte även en ny mascara som de hade åhlens rabatt på för tillfället (ska testa den om en liten stund). Efter ett långt Åhlens besök traskade jag vidare i affärerna och cyklade runt. Jag stod länge och dividerade om en jacka, beslutade mig att inte ta den. Istället hamnade jag på Indiska och handlade två långa halsband som jag fick till priset av ett. Sådana köp är härliga! Jag fortsatte att cykla runt och prova och titta, hungern och behov av toalettbesök gjorde sig påtagligt, men stoppade mig inte. Hamnade i en sko affär jag inte varit inne i tidigare och började spricka av glädje! Fanns mängder av skor till mycket bra priser, Malin var i himlen. Provade par efter par och kunde köpt sex par, men beslutade mig tillslut för ett par. Man får ju ha några att köpa längre fram också. Det blev ett par grå/svarta pumps med ett brett "band över", svårt att förklara och någon kamera har jag inte heller. De passar i allafall bra till både byxor och klänning, sånt tycker vi om! Efter besöket i skoaffären cyklade jag till sista stoppet. Favorit secondhand affären! Tjejen som äger butiken är alltid lika glad och den lilla affären är alltid full med nya (gamla) ting. Jag hittade någonting jag inte hade räknat med överhuvudtaget, en vit skinnjacka! Hur ofta ser man sådana? Och hur ofta hittar man en som sitter bra? Det är en hyffsat figursydd modell som ändå är rak, i midjan är det ett vitt skinnband man knyter runt med. Höstens och vårens jacka, och jag kommer vara ensam om den! Sedan om folk tycker den är gräslig skiter jag i, huvudsaken är att man är nöjd själv.

Jag hyrde mig två filmer också när jag ändå var nere på staden. Beck - Det tysta skriket & Linas kvällsbok, det var ensamt att kolla själv, men orkade inte göra någonting annat. Att lyssna på Winnerbäck är kanske inte det bästa just nu, jag börjar ju inte direkt hoppa av glädje. Kollade tågbiljetter till gbg idag, ville hem till Haddocks, bartömningen ikväll. Men fanns inga biljetter, det var väl meningen antagligen, inget går ju min väg i allafall. Om två veckor kommer systeryster på besök, det blir mysigt. Vet inte vad vi ska hitta på, men någonting ska vi säkert kunna klura ut.

Snart börjar sista uttagningen till Idol, känner mig som en nörd, men vad ska man göra. Synd bara att man antagligen inte kommer höra något mer utav Daniel och Amanda i kvalet. Tur är det väl på sätt och vis, men det är de två som bjuder på underhållningen. De andra står tysta, stela och bara sjunger. Det är väl ingen Idol?!

Nu ska jag krypa upp i soffan och stirra ännu mer TV. Det är nu mamma är bra, man har oftast någon att titta med och äta lite gott med. Nu är det tomt. Hoppas ni som är ute i Kalmar och på Haddocks har kul! Grattis Jesper på 20 årsdagen!



Take Care.



Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback