Soliga Lördag

image370

Godmorgon alla glada och kära personer. Idag är det lördag och solen skiner. Vaknade runt nio tiden och var pigg. jag har börjat ställa in mig på andra tider, skönt. Gick upp och bryggde kaffe och lyssnade på ring så spelar vi. Medelålders varning- jag vet, men tradition inom min familj. En härlig stämning som jag inte skäms för. Lagom till melodikrysset gick sambon upp och joinade krysset med mig och tro det eller ej, men vi lyckades lösa det. Vi fastnade på ett yrke, men ringde till mamma som till min förvåning också löst det nästan. Vi hade som tur var problem med olika frågor, så det slutade med att vi löst det allihopa. Bra start på dagen!

image370

Nu har vi provat grunden till vår makeover senare i eftermiddag, det blir bra. Tuttar kommer vi ha i alla fall. Haha. Blir nog att vi tar en promenad i det härliga vädret istället för träning idag, känner att det blir stressigt och det vill vi inte vara med om en dag som denna. Ni kan kolla in några otroligt fula bilder på sambons blogg
http://cedersallad.blogg.se/ ...suck. Men så såg vi ut i veckan, ångest och matlagning. Tvätten hänger förövrigt kvar fortfarande...små fuktig och äcklig. Kommer nog hänga kvar där tills nästa omgång tvätt är tvättad. Borde städa mitt rum idag, men kul att göra det en ledig lördag...får nog tänka över den tanken några gånger till. Känns som att de tmåste finnas något roligare att göra. Lite sugen på ett sällskapsspel, får se vad sambon tycker om den tanken. Sällskapsspel och lördagsfika.

image370

Lovade ju även avslöja vinnaren i den lilla frågetävlingen jag hade. Frågan var vilken dag och tid på dygnet jag föddes. Ingen var ens i närheten, men en vinnare måste ju ändå utses. Vinnaren blev Mikaela ännu en gång. Hon gissade på : 26/4-88, 13.10. Det rätta svaret var: 26 april 1988 21.50, men grattis Mikaela. Nu har du både en fika och en massage som väntar! På tisdag kommer ny tävling.

image370

Sitter och lyssnar på Johan Glans youtube klipp medan jag skriver, klockrent. Jag vet att jag sagt det förrut, men SANT...sjuktbra humor. Stefanie, min höör klasskompis sa en sak igår som gjorde mig djupt avundsjuk. " Häromdagen så ser jag helt plötsligt att Johan Glans står bredvid mig på stationen". Jag frågade var hon sa och blev mer och mer irriterad. Jag hoppade runt lite längst gatorna och Henrik skrattade. Han har hört hur mycket jag diggar honom. Han sa "Stefanie säg det en gång till, Malin är inte arg hon är bara lite avis". Att jag var! 

image370

Nej, kanske blir mer blogg sen. Annars återkommer jag med bildmaterial imorgon. Ha en bra lördag i solen!
Take Care.



Snott en liten lista från
http://sannablomgren.blogg.se/

BRUKAR DU:

Gnälla: Tyvärr, ja.
Skrika: Prata högt?
Sova: För lite.
Ångest: Alldeles för ofta.
Ta mediciner du inte borde ta: Nej.
Drömma mardrömmar: O ja.Huh!Ibland kommer samma dröm flera gånger, med fantasi drömmar med verkliga människor. (som inatt)
Klä dig i svart: Ja. En basfärg jag tycker mycket om!
Gå till kyrkan: Njea.
Ljuga: Slutat med det.
Hata folk: Finns ett antal ja..
Lita på folk: Japp. Många gånger alldeles för lätt.

VEM:

Saknar du: Vännerna, familjen och pappa.
Vill du döda: Tentaproven.
Vill du slå: Mig själv. (Haha)
Vill du vara som: Ann Söderlund och Gustav Norèn.
Gjorde dig riktigt glad senast: Att hälsa på kära Götet i helgen.

HAR DU:
Förföljelsemani: Njea.
Tvångstankar: Ibland.
Någon fysisk sjukdom: Ryggen, magen och hjärtat. kan vara sjukdomar iaf (dock inte fått det på papper än)
Färgat håret: Jo, det har ju blivit så ett antal gånger. Ett beroende.
Några piercings: Nix, men funderat på det fram och tillbaka.
Kysst någon: Haha, ja.
Haft sex: Det också ja.
Köpt kondomer: Nix, men snott?
Lämnat landet: Ja, och tur det! Älska andra kulturer och värme.
Gjort något olagligt: Om det leder till att man hamnar hos polisen, så ja. Fast inget allvarligt, är rätt laglig av mig.



Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Hon som stått bredvid Johan Glans

Ibland kan jag vara lite trög men jag är ju van vid att du mobbar mig. Blev lite kluven där. Hehe! När kommer bilderna på kvällens klädsel? Har du gjort ljudklipp på dialekten med? Kramar på dig vännen

2007-11-03 @ 21:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback