Lånekort, konstiga kommentarer och torsdagstävling.

Det är kallt och mörkt ute. Hösten börjar verkligen visa sitt rätta jag, jackorna blir tjockare och tjockare. Tillbringat största delen av dagen på stan med skånskan Stefanie. Mycket mysigt. Några timmar på högskolebiblioteket och sedan några timmar till på ett litet fik. Plugg och prat. Bra kombination. Var så härligt att titta ut och se de frusna personerna som gick på gatan samtidigt som man höll i en varm kopp kaffe. Njutning. Vi avslutade kvällen hemma hos oss med pannkakor och några vänner avsnitt med Johanna.

Dagen började i alla fall med intervju uppspelningar inför klassen. Mycket kul. Roligt att göra någonting annat och minst lika lärorikt. Variation är alltid bra. Det är nyttigt att kommentera varandra och alltid lika härligt att ge och ta positiv respons. Dock kändes det små onödigt att komma till skolan 09.00 för att avsluta 10.30. Men men, soft förmiddag.

biblioteket köpte Stefanie biljetter till Sahara Hotnights till hon och hennes kille, kul kul. Onsdag kommer bli mycket rolig. Vi fixade även lånekort, snygg design (skadad?). Vi satte oss sedan på bibliotekets övervåning, härlig atmosfär där uppe. Lugnt. Efter en stunds pluggande lutade Stefanie sig över räcket och kollade ned på alla tusentals böcker. Helt plötsligt säger hon "undra hur många böcker det finns här egentligen". Jag suckar och säger till henne att det var väl inte det direkt vi skulle tänka på just nu, och att om hon så gärna vill veta får hon väl fråga. Vi fortsätter att plugga och prata, men hon ger sig inte "seriöst, hur många böcker tror du det finns här?".....konstigt att informationen inte fastnar.

Tänkte fixa en tävling dagen till ära också. Svårt att klura ut en sådan bara när idèsprutan har stannat. Men det blir en kändisbild tävling, där ni får se hur ni väl ni känner mig. Vilken av de två bilderna på följande kändisar tycker jag bäst om? ( svara tex: 1 A eller B) Senast måndag vill jag ha svaren. Vinst denna vecka är: Tre rätters som vinnaren får bestämma och som jag tillagar efter konstens alla regler.

1.


2.

3.

4.

5.

6.

7.


Imorgon kommer Björn Häger till skolan och håller gästföreläsning. Hoppas den kan hålla standard så fredagen blir bra. Efter skolan blir det plugg med Stefanie och sedan middag och idol med den lilla familjen. Nu ska jag tänka på refrängen, försöka komma i säng i hyffsad tid för en gång skull. Tjörnbor och övriga när kommer ni och hälsar på?


Take Care.


Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Mikaela :)

1-b
2-a
3-b
4-a
5-a
6-b
7-b

Ser ut som att det bara är jag som tävlar.. men ni som ser detta! Jag vet att jag har alla rätt :D

Postat av: Markus

1-a
2-b
3-b
4-a
5-a
6-b
7-b

Kan väl inte säga emot föregående talare, men man kan ju hoppas på några rätt=)

2007-11-11 @ 23:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback