Första snön och en innehållsrik söndag.

Då var även denna söndag snart slut. Vad dagarna går fort. Men först och främst. Det har snöat i Kalmar idag! På dne mörka himlen spred sig stora flingor, jippi! Igår skrev jag ingenting, beror till stor del på att det inte var någon uppmuntrande dag igår. Johanna skadade sig och fick tillbringa lördagen på sjukhus, självklart ställer man upp och kommer. Stackarn, jag håller alla tummar att tänderna löser sig inom en snar framtid. Lördagen började dock redan 09.00 med tenta. Förhoppnings gick det vägen denna gången. Men man ska inte ropa hej än..Med tanke på omständigheterna med Johanna så blev det ingen fyllan i villan för vår del. Tråkigt samtidigt som man får intala sig att det fanns någontinng bra med det med. Det fanns en mening med även det. Istället blev det en väldit lugn kväll med sömn och tv tittande.

Idag kom jag mig upp i hyffsad tid, änddå väl utsövd. Skönt. Klädde på mig och bestämd emig för att gå till affären, fanns inte jätte mkt val. Kylen ekade tomt på frukost. I affären gick jag några varv utan någon egentlig inspiration..helt plötsligt blev jag grymt sugen på morotskaka och bestämde mig för att satsa på lite bakande dagen till ära. Efter handlingen gick jag hem, åt och började storstädningen. jag hade lovat mig själv att det skulle bli söndagsstädning, löftet höll. Disk i massor, dammsugning, våttorkning... men så otroligt skönt när det är klart. Sedan blev det morotskaka, den blev mycket lyckad. Det är dessutom jättelätt att göra, så det var inte sista gången en sådan gjordes. Jag och Johanna slukade halva kakan vid ett och samma tillfälle, kul att hon kunde få ned det i munnen, hon får dricka allt annat med sugrör. När jag sedan kände mig belåten med dagens arbete satte jag mig bekvämt i soffan och kollade på Armageddon för sisådär 20:e gången. Vilken film. Ansiktet var totalt genomblött och kudden likaså när filmen var slut. Jag kände mig helt utpumpad, det finns ingen annan film som berör mig så.

Allt städande och gråtande gjorde att jag kände mig väldigt sunkig - en dusch var absolut nödvändig. Bäddade även rent i sängen, finns det något skönare än att krypa ned i en nybäddad säng? När jag kom ut ur badrummet såg jag fin främmande i vardagsrummet. Kristina var på besök. Mycket trevligt. Det är skönt att snacka med dig bruden, Sahara Hotnights kommer bli grymt på onsdag. Spelades en del Kent, som det förövrigt fortfarande görs. Snälla, om någon har en biljett över. Säg till! Jag och Kristina har planerat in den årliga Kentdagen, det innebär en helkväll med bara kentlåtar då man ska vara utklädd och kalla sig för en kentlåt. Helt fantastiskt kul!

Imorgon är vi lediga. Underbart. Ska bara ta det lugnt och eventuellt träna på kvällen. Får se på dagsformen, framförallt halsen. Ska även säga till vaktmästaren om vår en skåpsdörr som rasade rakt ned på mig för någon vecka sedan. Den får de allt se till att få på sin plats igen!

Tänkte tipsa om lite musik såhär på kvällskanten. Vill tacka Henrik som igår även gav mig Josè Gonzalez nya album. Mumma.

Nytt:
Teardrop - Josè Gonzalez
Arctic Monkeys - 505
Lars Winnerbäck - Innan mörkret faller
Foo Fighters - The Pretender
Kent - Elefanter
Äldre:
Razorlight - America
Hovet - Silverfisken
Moneybrother - Dom vet ingenting om oss
Kent - OWC
Coldplay - What If
Bo Kaspers Orkester - En man du tyckte om


Nu ska jag göra mig redo för sängen. Veckan blir hyffsat kort, men intensiv. Krafterna lär behövas. Take Care.
GLÖM INTE ATT TÄVLA!



I hela mitt liv har jag väntat
på någon som liknade dig
hur kunde du lämna mig ensam
i en värld som blivit så hård
i hela mitt liv har jag längtat
långt, längre bort härifrån
Nu är du struken från listan
jag har lärt mig av dig.
alla öden är värre än döden

Elefanter - Kent


image405

Hultsfred till sommaren? Drömmarna hoppas på det.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Camilla

Haha den hemska bilden! Men minnen :) (Både bra och dåliga, haha). Jag funderar på Roskilde till sommaren, sjukt mycket bättre band. Får hoppas att jag vågar det bara, haha :P För övrigt så är morotskaka sjukt gott! Ha det så bra. Puss&Kram!

2007-11-12 @ 19:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback