En vecka fylld med alla ingredienser.

Har nyss tagit ett hett vaniljskumbad och lagt en mask i ansiktet. En sådan rolig mask som man drar av när den torkat in. Gör ont, men man blir jätte len! Sitter ensam hemma i lägenheten, Johanna har åkt hem till Stockholm och mina päron kommer föst imorgon kväll. Är översocial och vet inte hur jag ska fördriva tiden. Först nu man förstår hur van man är att ha människor omkring sig. Denna vecka har bjudit på alla tänkbara händelser och känslor. Tänkte ta det ifrån början.

Måndag och tisdag var bra dagar, allting flöt på och var härliga. Ingenting direkt att berätta. Skulle ju dock avslöja vinnaren i tävlingen. Grattis Mikaela, ännu en gång. Jag tänker nu sluta med tävlingarna tills fler vill delta och tycker det är kul med tävlingarna.
Igår - onsdag hände allt på samma gång. Positivt som negativt. Vi fick tillbaka omtentorna, fick godkänt. Lycka. Dne lyckan fick dock inte vara länge. Vid skoldagens slut får vi en uppgift, ska skriva en notis angående ett mycket konstigt ämne. Stressen infann sig och så även irritationen. Stefanie och hennes pojkvän Jens följde med hem till oss efter skolan för middag och sovplats efter Sahara Hotnights. Vi gick och handlade medan Johanna dukade fram, vi bestämde på vägen tillbaka ifrån affären att verkligen ha kul och tänka på skolan dagen därpå. När vi stiger innanför dörren så står Johanna där, suckandes. Hon hade fått besök av en person vi talat om i en veckas tid. Tv-licens mannen. Att ljuga i det läget är inte lätt, att när frågan "har du någon tv?" kommer, kunna säga "nej". Hon blev så paff, hon trodde det var vi som kom tillbaka och rycte upp dörren, men icke. Så nu väntar det varje månad en spännande utgift...varför hade vi en sådan otur?

Sahara Hotnights var i vilket fall som helst sjukt bra. Marias outfit var så snygg att jag inte kunde slita blicken ifrån den. Skjortan och leggings med pumps till, mumma. Skjortan måste jag införskaffa, någon som vet var den finns? Låtarna de spelade var både ifrån det nya albumet och gammalt material. Mycket bra variation. Jag blev glad över att de kunde hålla sådan kvalitè på spelningen trots kårens lilla lokal och minscen. De bjöd ändå på sig själva och leverade. Mycket lyckat. Någonting som höjde stämningen ytterliggare för mig och Kristina var den snygge ljudkillen som skötte det med bravur. Plåtade honom med mobilen när spelningen var slut, han stod kvar tills kortet var taget. Nice! (lägger upp några bilder här, resten finns på facebook) Tack Kristina för en mycket mysig och trevlig förfest. Uppskattas.



Imorgon ska jag plocka iordning i hemmet och handla mat. Ska även besöka gymmet, simma bland annat. Träningen kom av sig när Johanna skadade sig, inte så konstigt, men dags att börja röra på sig igen. Det är konstigt hur fort diskberg kan växa. Det enda man gör är att diska...men ändå är det fullt. Kommer grannarna  hit med deras disk också? De genomfrusna trosorna mår fortfarande likadant...kalla och fuktiga. Tur att man äger en miljon trosor så man slipper gå i de som är  iskalla och bli sjuk på grund av det.

Bloggandet blir inte längre idag. Sex and the city visas på tvn nu och jag ska njuta av det. Take care.

Lämna gärna en hälsning här
Postat av: Kristina

Så lite så! Var på tiden att jag hade lite fest i min korridor ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback