Alldeles för många frusna trosor.

Godkväll. Idag har det snöat hela dagen i stort sett, otroligt stora härliga flingor som lagt sig som ett täcke på marken. Att se det genom fönstret på morgonen gör det en aning lättare att gå upp. Skolan idag var seg...Stefanie och jag beslutade oss för att skippa sista timman och istället dricka kaffe och ta det lugnt på vårt stammis cafè. Det är ett sådant gammalt fik, med sju sorters kakor och hembakat. Finns inte så mycket av den kulturen kvar. Tyvärr. Fick även hälsat på Stefanies andra hälft, pojkvännen Jens. han säga hej och hej då i stort sett. Sedan rusades det mot bussen. Var meningen att jag skulle ha några bilder på snöiga Stefanie här, men icke. Mobilen strejkar.

Annars har dagen mest bestått av tvätt i alla dess slag. Denna oändliga tvätt som vägrar torka och underkläderna som aldrig tar slut. Kan det vara rimligt att hela balkongen består av trosor? Kom hit så får ni se. Kan starta trosaffär. Skönt att få lite ren tvätt trots allt. Imorgon är det Sahara Hotnights som gäller. Först lite mat hemma hos oss och sedan förfest hos Kristina. Mycket trevligt. Jag har lovat ut min säng åt turturduvorna ifrån Skåne, så jag tar antingen soffan eller madrassen, inga problem. Man ställer väl upp. Tjänster och gentjänster som det så vackert heter.

Denna vecka har börjat så otroligt bra, vad har jag gjort för att förtjäna detta? Ett löjligt leende kommer jag antagligen bära hela veckan, så härligt.  Lars Winnerbäck spelar som vanligt i stereon när jag ligger i sängen, min sovplatta. Imorgon är det skola igen, skånskan har fixat matlåda till oss båda. Härligt att slippa det för en gång skull, dessa tradiga lådor som innehåller mat som man oftast inte ens uppskattar. Man bara äter upp och tänker inte mer på vad man stoppat i sig. Inte jättelockande.

I helgen kanske jag får en ny säng. På tiden. Familjen kommer ned och hälsar på, mamma har inte varit här någon gång än, så blir kul. Blir lite pyssel, mathandling och restaurangbesök bland annat. Symaskinen kommer också förhoppningsvis!

Dags att sova. Take Care.


Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback