Skor, studentmössor och våren!

Våren känns äntligen på väg, vilken skillnad jag redan känner för det. Jag blir som en helt ny människa när det blir ljusare och solen sticker fram, underbart!  182335-51 Idag har jag och Eleonore verkligen varit duktiga, jag ger oss själva en eloge. Vi har delat ut studentmössor till nästan hela skolan, utan att få ett korvöre för det. Måste ju belönas på ngt sätt, eller? Min mössa var i minsta lagret tycker jag och ska försöka töja ut den, vill ju inte se ut som en platt pannkaka när jag tar av mig den..Mamma provade precis, hon drunknade i den, haha var har jag ärvt detta enorma huvud ifrån? Vi unnade iallafall oss varsin glass m.m efter skolan idag innan vi brummade hem jag och Ellen, våra fötter var fruktansvärt ömma efter allt gående. Vi provade dels den nya Geisha glassen och den nya jordsgubbs sandwichen ( ingen följde våra förhoppningar!).  Halsen gör små ont och snuvan gör sig också påmind, tycker vi inte om. Har fortfarande inte fått lämnat in religions arbetet, och svenska talet har inte börjat förberedas än. Påsklovet komme rju inte direkt bli någon höjdare, plugg för hela slanten. Rockigt, not! Lyssnar in Timbuks nya album för tillfället, hade mer och mer velat gå på konserten på trädgår`n imorgon, men man kan inte vara med på allt.  När jag tänker på att påsklovet snart knackar på dörren börjar ja inse hur nära praktik, england och studenten är. Så himla kul. På tal om praktik , jag tog för ca 1 min sedan modet och förnuftet till fånga och ringde fotografen i gbg jag blev lottad till i skolan. Kändes skönt, men hon hade bråttom och bad mig återkomma på fredag. Hjälp mig komma ihåg detta. Gick in på hennes hemsida som jag hittade innan jag ringde, hon verkar vara grym! Hon tar tydligen kort åt tidningar och liknande också, cooolt. Måste måste måste plugga nu, men vill vill vill inte. Usch. Beställde äntligen tid hos Caroline, min kompis som utbildar sig till frisör så ska klippa mig på fredag. Känns bra. Nästa torsdag och fredag ska jag jobba på Intersport, Maria (kusin) ringd emig igår och frågade detta. Man får passa på och ta allt jobb som går att få som mamma brukar säga. Ligger nog en del sanning i det. Tittar in mina student skor i garderoben ibland också  182335-49, är hel nöjd med dem, de tär Malin på något vis. Så glad att jag hittade dem!  
Nu börjar alla fylla år också...

- Mikaela 22 Mars
- Sofia 12 april
- Jenny 16 april
- Sandra 22 april
- Jag 26 april (ska firas i England, kul!)

Men oj vad man får ligga i och köpa presenter och vara fiffig. För det är någonting jag måste vara när det gäller presneter, oftast i allafall. Tycker inte om att köpa typiska presenter, presenter ska vara utvalda för att passa just den personen och väl eftertänkt.

Ska träna ikväll om jag hinner och har orken, jag borde i allafall göra detta. Men nu ropar Mamma att maten är färdig, bäst att bege sig. Karmakontot hörs i högtalarna, får pausa och höra resten efter maten. Hittat ett par skor jag önskar mig i present också, så alla ni som vill ge mig ngt, köp dessa. haha. 182335-50
 
SEE YA! Take CARE.

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback