Pipiga väckarklockor och Ola Salo.

Mina ögon är bly tunga och det hade behövts tandpetare att hålla upp dem med. Sova snart. Natten som var bjöd inte på den varan i speciellt stor utsträckning, vaknade och undrade var jag var och vem som sov bredvid mig. Jag låg i Kamillas föräldrars vattensäng med Olle på ena sidan. Att vakna till en mycket högljudd väckarklocka som vägrade sluta pipa var inte jätte härligt, men oj så kul vi hade! Först tjej förfest hos Kamilla sedan vidare till bygdegården som bjöd på mycket mycket dans och speciellt bugg. Kul med killar som har tagit sin dans examen det skulle snurras konstant, mycket underhållande! Sedan efter det hem till Kamilla igen med ännu mera dans, jag har verkligen insett att jag inte är "barhängaren" jag bor på dansgolvet. Haha vad gör man annars ute på krogen? Ett bildbevis på detta är denna bilden på mig och Olle som ngn lyckats ta, vad gör vi egentligen?


image39



 

The Ark tog ju hem storslam i schlagern igår också, tycker vi om! Deras låt spelades varm både i bygdegården och hos Kamilla. Deras scen närvaro är helt outstanding, bara vi hade sluppit överkroppen? Egentligen tycker jag inte det är fel, de tär respekt på något vänster. Men kommer detta gå hem i grannlandet Finland? Tveksam på det faktiskt, jag hoppas ju naturligtvis för jag tror inte de kommer att göra klädbyte tills dess. Ola Salos självförtroende i kombination med självdistans är precis vad en riktig stjärna ska ha, han tar och ger på ett mäktigt sätt.



182335-37182335-38











Imorgon är det skola igen, känns faktiskt inte alls bra. Är alldeles för trött och omotiverad för det, är man ngnsin motiverad kanske mer var frågan? 
Nu ska jag i allafall gå ned i källaren och plocka upp lite nytvättad tvätt (säger man så?)



Sov Gott! Take Care.

Plugga in texten till The Arks låt så vi är redo för den 12 maj i Helsingfors.

The worrying kind

Moves, I like to make them
Grooves, I like to shake them
Shake me from my troublesome mind

Cause sometimes you ll find
 that Im out of my mind
You see baby, Im the worrying kind

Words, I like to break em
Words Id like to shake em
Shake them from my troublesome mind

And you turn up your nose
Its a joke you suppose
But baby, Im the worrying kind

So if you see me somewhere
With that glassy ol stare
And the panic and fear in my eyes
Dont call for first aid or the fire brigade
Or the local police cause they wont care
Im just a silly old boy with my head in the can
Im just a mortal with potential of a superman
But what sense does it make
When i feel like a fake
When im saying to you all be good for goodness sake?

Words, I like to break em
Words Id like to shake em
Shake them from my troublesome mind
And why? Heaven knows, Its a joke I suppose
But baby, Im the worrying kind


So if you see me somewhere
With that glassy ol stare
And the panic and fear in my eyes
Dont call for first aid or the fire brigade
Or the local police cause they wont care
Im just silly old boy with my head in the can
Im just a mortal with potential of a superman
But what sense does it make
When i feel like a fake
When im saying to you all be good for goodness sake?

Ooh! Words, I like to break em
Words Id like to shake em
Shake them from my troublesome mind
And why? -Heaven knows,
Its a joke I suppose
But baby, Im the worrying kind

And You turn up your nose
And you say its a pose
But Baby, Im the worrying kind

Yeah, sometimes Im blind
Im just out of my mind
Baby, Im the worrying kind


Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback