Johan Glans - kan du inte ha en show hemma hos mig?

Idag är det inte alls lika underbart väder, hade packat ned solglasögonen till och med, men inte. Varit ännu en hektisk dag med massor av intressanta diskussioner på religion, tänka sig hur olika man kan tolka frågor angående otrohet och slag bla.
Igår skrev jag en ny "version" av min krönika om plastikoperationer som jag skrev för något år sedan. 182335-52 Denna gången skrev jag en krönika/kåseri som utgick ifrån att vara helt emot plastikoperationer. Skrev denna för svenska C, riktigt stolt att jag fick gjort någonting under gårdagen! Min egen "orginal" version av denna krönika lägger jag in som en egen blogg ( om någon är intresserad av att läsa ) .
Det är nästan skönt att komma hem till Tjörn efter skolan nuförtiden, vet egentligen inte alls men känns mer som hemma. Det finns alltid mat hemma och på något vis skönare att göra sig iordning här på morgonen. Självklart finns det saker som inte är lika positiva, alla som tjatar och bestämmer när man ska göra ditt och datt. Då föredrar jag verkligen Kungälv. Tänkte ta mig en joggingtur idag, men halsen strejkar...surt. Det är så fruktansvärt typiskt att den ska göra det precis när man är laddad för en gång skull. Imorgon ska jag ju som sagt klippa mig hos gulliga Carro kommer säkert bli kanonbra! Jag ska också på 18 års kalas till min kusin Peter, trevligt inte så ofta man träffar kusinerna så alltid kul på något vis. Mamma hade tgait med hem en Henri Lloyd T-Shirt i storlek medium hon tyckte kunde bli lagom till honom, men jag protesterade. Ingen T-Shirt man ska drunka i och hon konstaterade att jag hade rätt, så det blir en storlek small istället :) Igår var det stockholm live på tv, som varje onsdag, en favorit stund! tyvärr var inte min favorit med denna gången - Johan Glans, men alltid sköna snubbar med i det programmet iaf. Nu på onsdag startar ett nytt humor program på tv 4 som jag längtar till. "tack gode gud" heter det och alla favoriter är med. STORA föhoppningar. 182335-54 Nyss på förkväll visade skor, skor ,skor med Emma Wiklund och jag blev alldeles glad när jag såg vårmodet. Vill ha alla skor, så härliga färger och kilklack och pumps - mumma! Jag hade kunnat gå naken i enbart skor, det är det absolut bästa.
Nu kommer jag helt svifta ämne och glädje till irritation. Jag blir så arg på personer som lägger all skit på en person - i detta fallet på mig. Man blir så ledsen när man får ta allt "agg" som egentligen inte handlar om sig själv, men man anses vara "ansvarig" och får ta det i allafall. I detta fallet var det min lärare jag blev grymt irriterad på, jag hade kommit med en bra idè som alla i gruppen skulle hjälpa till med och när de andra inte utför sin del får jag helt ta ansvar för det. Knappast rimligt, men dum som man är tar man åt sig.
Snart ska jag ta min hemsyssla på allvar och börja städa så jag blir klar med det..orkar inte göra det nu, men inte heller senare. Så bäst att göra det nu! Blev så grymt sugen på scones idag när dessa kom på tal i skolan idag så tänkte baka en plåt med dessa lite senare, trevlig kvällmat med lite te och marmelad, kanske? :) Börjar äntligen komma igång ordentligt med min bok jag skulle läsa, har dock inte skrivit någon mer läslogg, kanske kan få till en ikväll?
Ta hand om varandra, vi behöver kärlek. Take Care.
Inte långt kvar till studenten nu...182335-53

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback