Jag var bara inte gjord för dessa dar.

Mina högtalare spelar just nu skivan som bär på absolut mest minnen ifrån mina tonårsdagar - Känn ingen sorg för mig Göteborg (Håkan Hellström). Jag blir så lyckligt nostalgisk av alla dessa låtar, de sitter som klister i hjärnan. Tänkte försöka hitta inspiration ifrån honom för att kunna plugga lite efter jag skrivit av mig i bloggen.  image57

image56

Helgen har varit innehållsrik och stressig. Vi kanske ses det finns en chans på någon spårvargn någonstans. I fredags jobbade jag på Intersport och efter den var det mer eller mindre hem i säng, helt slut. Igår var jag och mamma inne i Göteborg för att leta bland annat efter balskor. Det gick sådär. Det finns ju hur många underbara skor som helst, men svårt att hitta kombinationen tillräckligt höga, rätt färg och bekväma för att kunna dansa med en hel kväll. Däremot fick jag tag på present till Mikaela - en tunn dödskalle jacka från H&M, het! Hittade även till mig ett par randiga byxor (!) och en grön t-shirt polo sak som super reades ut ur en affär som skulle stänga igen. 75:-, sånt tycker jag om! Jag trodde kärlek som din var lätt att fånga nu. När vi väl kom hem ifrån staden hade jag cirka en halvtimme på mig att byta om och göra mig iordning för att åka bussen in med till Sofia till Mikaela i Stenungsund. Stressen var väl påtaglig, men jag hann. Det blev de randiga byxorna, pumps och en svart tub topp ( inte kommit ifrån vintern än, haha). På bussen in så började vi att kolla igenom telefon nummer på mobilen man har sparat i en tid. Jag hittade en kille som heter Nick och bestämde mig för att skriva och fråga hur det är med han nuförtiden. Han ringde upp mig och var superglad över att jag hörde av mig. Han bjöd mig på karaokeafton när han skulle flytta in i sin nya lägenhet, grymt kul! Hemma hos Mikaela var det bordsplacering med bilder på vardera plats och på vardera person som skulle sitta där. Kul idè! Vi fick även varsitt kuvert vi skulle öppna, där stod det en roll man skulle spela under kvällen runt middagsbordet. Komiskt nog fick jag "kvällens sunda", det bjöd på några roliga skratt. Kvällen slutade dock inte helt lyckat, jag åkte fram och tillbaka till Gbg utan utgång, men det är en annan historia! Om du vill ha mig nu kan du få mig så lätt.

Skyll dig själv ingenting händer här. Idag har det jobbats. Jag konstaterade att Williams pappa är grymt lik Måns Zelmerlöf och Alva sa till mig att jag var gosig. Det var väldigt roligt att höra, vilket himla härligt ord. Gosig. I bilen hem märkte jag hur len jag var i ansiktet, klor är verkligen bra mjukmedel. Mumma. Jag blev grymt besviken när jag insåg att jag missat att det var våffeldagen idag, katastrof!  image58 Alla började berätta att de ätit våfflor, hur kan jag missa det? Trodde det var i veckan. Jaja jag får väl ta ikapp detta någon annan dag. Våfflor är något mycket gott. Nu spelas favorit låten Magiskt men tragiskt , gåshuden är väldigt synbar. Älska.

I veckan blir det mycket plugg (usch) och försöka på något sätt förbereda mig för högskoleprovet på lördag. En dag kommer jag och du verkligen bli gamla. Eleonore kommer antagligen inte vara i lägenheten någon större del i veckan, så sällskap efterlyses gärna! Ska även försöka få tränat en del med Lina, måste komma igång ordentligt nu. Latmasken har tagit en allt för stor del. Har fortfarande inte fått gjort klart relgions arbetet, skäms så fruktansvärt för det. Snälla hjälp mig någon, ta in mig för vård. Känns som om det hade varit det bästa just nu. Praktik, England, högskoleprov, betyg, prov och redovisningar..Hur kan man kan konsentrera sig på detta när det enda hjärnan tänker på är student och bal. Det är inte lätt att stänga av den delen kan jag lova. Skulle behöva packa för kungälv också, massa tvätt att packa ned och liknande, orka. Det får bli att gå upp tidigare imorgon för att fixa detta, huvudet är alldeles för tungt för det nu. Sorgligt nog. Dimmiga dar.

Det är ändå så härligt att vi har ställt om klockan till sommartid nu, känns som det vänder till någon sorts fördel nu i allafall. En sådan härlig känsla det var att dels komma in i bilen och det är varmt och att köra i solglasögonen. Mer harmoni på något vis. Längtar till plånboken känns tung igen, vill införskaffa mig nya kläder! Problemet är bara att de pengarna ska räcka till så mycket annat framöver. Tyvärr.  Vill så gärna till Hultsfred i sommar, gärna Roskilde också. Men för det första måste jag ha pengar och för det andra måste jag få ledigt ifrån jobbet då. Vi får väl se.

Nu ska jag i allafall sova. Godnatt. Take Care.


Magiskt, men tragiskt

Alla drömmer om fåglar även du även jag
Plötsligt hamnar man väl under en spårvagn
För vasastan är som Chinatown

Och jag dansar med en flicka, hon dansar mig galen
Sen dansar hon med Rickard på trottoaren
Men varför är vi inte fler
Och det är bara du som ler
Det måste vara nåt fel på er

För inget är logiskt, inget är magiskt
och det är så tragiskt, så jag springer tillbaks till dig

Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll
Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll
Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll
Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll
Inget är logiskt, inget är magiskt och det är så tragiskt
Så jag springer tillbaks till dig

Inget är logiskt, inget är romantiskt
och det är så tragiskt så jag springer tillbaks till dig


Lämna gärna en hälsning här
Postat av: TranemoSanna

Malin!
Grymma bloggskrivare, damn I miss yooou!
Fan , du tar ju studenten i år, datum?
Sagt det 1000 gånger, det får inte bli 1000 gånger till utan att jag får A ur V. Vi måste träffas snart och festa ! Ett måste!
Ha det fint och ta hand om dej ! Kramkram

2007-03-26 @ 23:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback