Det är svart ute, och det blåser... 20.57

Each time I tell myself that I well I can't stand the pain - But when you hold me in your arms I'm singing once again - Take another little piece of my heart now baby - Break it - Break another little bit of my heart now darlin' yeah - Have a - Have another little piece of my heart now baby -
You know you got it if it makes you feel good, oh yes it did


Varför kan jag inte bara ta mitt sunda förnuft till fånga och göra lite religion? Jag har svaret..vädret. Mitt huvud känns så tungt och jag orkar ingenting, tragiskt. Så nu sitter jag här igen och gör allting jag inte ska göra..Bygglov, youtube och en liten kolla på vårmodet på Hm.se (defenetivt roligare än att plugga) . Hittade vårens inköp, en röd trench coat som jag bara måste ha! 182335-24När jag var liten avskydde jag rött, mamma föröskte få mig att ta på mig det ena röda efter det andra röda plagget - men jag strejkade stort. Nu är ju rött det bästa som finns, vad tiden kan förändras..Hittade också mina solglasögon jag införskaffade mig för ett tag sedan, a la sextio tal, mycket mycket nöjd..!182335-23 
Idag var jag inte hemma föränn 18.30, ögonen var inte stora sista biten i bilen, tur att jag inte körde..
Fick precis låten jag tipsat om, Sahara Hotnights Cheek to Cheek , lyssna !

Regnet fortsätter att ösa ned..ska man ut och springa i det här kanske? Antagligen inte, måste ha musik i öronen i sådana fall och känns mer frestande och sitta här och lyssna in Cheek to Cheek ordentligt.
Måste tipsa er om Caroline af Ugglas också, en artist med så himla stor personlighet och röst. Ball! Hennes Janis Joplin på svenska är bra bra bra och även låten i Schlagern ( dock ingen låt som passar där).

Ska sätta mig och sy in tröjan jag pratade om igår, blev aldrig av då..blev inspirerad av bygglov nu, så det kanske kan bli av ikväll. Bra i sådana fall.

Fick Kurs broschyr från Karlstad Universitet idag också så nu ska jag sätta mig ned och lusläsa någon dag framöver...men hur stor chans är det att jag kommer in egentligen? Aja, ingen chans alls om jag inte söker, vill ju så himla gärna! Vad ska jag göra annars..jobba med ngt jag inte är ett dugg intresserad av, känns sådär.

Vi var ju ett gäng tjejer som var iväg och bowlade i fredags, jätte trevligt! Kvällen slutade ju dock i utgång som inte var lika lyckad, men ändå. Man ska inte klaga..Gjord ett litet collage även på detta..
182335-22

Nu ska jag verkligen sätta mig ned och läsa religion, är ju så himla intressant egentligen, om bara orken hade funnits här..En kopp kaffe kanske kan underlätta?

Musik tips:
Sahara Hotnights - Cheek to Cheek
Caroline af Ugglas - En del av mitt hjärta
Andreas Johnson - A little bit of love
Timbuktu - Strö lite socker på mig

Take Care

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback