Cheek to Cheek.

Precis badat, skönt skönt skönt..Det finns ett problem med att bada bara, man fryser så hemskt när man kommer upp och sätter sig här igen, men kanske meningen att man ska ha på sig mer än linne och hipsters i februari? Är hemma på Tjörn idag, har ju som jag nämnt tidigare en ruskig deadline tills imorgon - CD omslaget på 48 sidor, Mardröm! Bara att bita ihop..Det är i allafall inte Gwen Stefanis fel att det inte går hel bra med omslaget, hon gör sitt jobb bra med att fastna på bilderna..
182335-18

Antar att natten blir lång, tyvärr. Orka. Lyssnar på Sahara Hotnights för att hålla stämningen uppe..
En vecka sedan Mando Diao nu också, tiden går fort...Imorgon blir det bowling, längesedan, men Striken se upp! Ska jobba min andra dag på Intersport imorgon också, antagligen får lära mig kassan..hahah blir kul att se. På lördag är det Sundahallen som väntar - tävlingsdommare.
Igår fick jag ju äntligen köpt balklänning också, det blev klänningen jag provat flera gånger ( Malin med beslutsångest, det är jag det!). Det tråkiga var ju bara att jag ville beställa hem den i en alldeles underbar röd färg, men för lång väntetid..så det blir samma klänning fast i "latte" färg. Får köra röda detaljer till istället, blir nog bra, men lär få sola som en galning (cancer, here I come!). Hur kul ska det bli att åka buss imorgon då? Inte kul alls..fy tusan! har insett att jag måste köpa mimmeskort till mobilen så jag får plats med mer musik...om man ska åka buss på detta sätt lär det behövas.
Fick brev ifrån Liseberg idag också, fått byta till glass avdelningen, men vill jag jobba där är frågan? På tal om Liseberg hörde jobbar polaren Sara av sig idag och undrade om vi skulle fika ngn dag - mkt trevligt! Köpte en söt liten vit college klänning på Gina Tricot idag också, man får ju börja med de ljusa färgerna vare sig våren är här eller inte, man blir ju piggare iaf! Känner bara att jag pratar strunt, men bättre att göra det än ingenting, för tillfället iaf. Igår hade jag och Eleonore världens skämt kväll, vi kastade fram bättre och bättre skämt ( inga dock jag nämner här) .

Nu blir det fortsatt jobb på Skivan..Take Care. Sov gott!

Musiktips: Sahara Hotnights - Cheek to Cheek.............MYCKET BRA!



Kent - Mannen i dne vita hatten (16 år senare)

En bänkrad i en rastlös sen april
Jag tittar över axeln och ser dig blinka till
Jag kan få dig när du vill
En vind blåser skräp längs korridoren en sista gång
och du & jag håller andan och håller händer i språnget
Det är inte så långt hem

Än fanns det tusentals tårar kvar
De var dina att ge vem som helst
äntligen
De är de dyrbaraste smycken du har
Så be aldrig om ursäkt igen
äntligen
passerar vi deras gränser

Minns du vår blodsed, våran lag
Vårt dumma korståg mot en lika korkad stad
jag minns allt som naglarna mot glas
Men du bara skrattar åt mig, förminskar allt till ett skämt
men jag ser på din ängsliga hållning, din jagade blick att det känns
att det är långt hem
Snart finns det inga tårar kvar
De var våra att ge vem som helst, äntligen
De är de dyrbaraste smycken vi har
så be aldrig om ursäkt igen
äntligen
sätter du själv dina gränser

Den där pojken jag aldrig kände
som gick på gator jag aldrig såg
och tänkte tankar jag aldrig tänkte
under ett tunt och flygigt hår
och alla känslor slog och sprängde
hela vardagen full med hål
i en tid då inget hände
i en stad som alltid sov
men älskling vi var alla en gång små
ja, vi var alla en gång små
ja, vi var alla en gång små

Jag kastar stenar i mitt glashus
Jag kastar pil i min kuvös
och så odlar jag min rädsla
ja, jag sår ständigt nya frön
och i mitt växthus är jag säker
där växer avund klar och grön
jag är livrädd för att leva
och jag är dödsrädd för att dö
men älskling vi ska alla en gång dö
ja, vi ska alla en gång dö
ja, vi ska alla en gång dö

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback