Värmeböljan, var tog du vägen?

Godmorgon. Vaknade tidigt idag för att gå ut och gå, har jag gjort det än? Nej. Men det ska snart bli av. Så skönt att ta det lugnt på morgonen, äta frukost, läsa tidning m.m Självklart stod det om Hultsfred i GP idag, tyvärr. Var inne precis på ticnet och kollade om det fanns några biljetter kvar www.ticnet.se. Det var grönt. Funderar starkt på att beställa en biljett och bara dra. Ångrar mig, men samtidigt inte. Jag har mest ont i magen för att missa Mando Diao. Stackars Gustav  "älskling" som missar mig (absolut inte tvärtom, ahah)

Vart tog det härliga vädret vägen?, okej det är inte dåligt väder på något sätt, men blåsigt och inte direkt någon värmebölja längre. Trist. Snart börjar arbetet på heltid och då vill jag gärna vara brun. Annars blir det en vit sommar. Vägra! Idag var tanken att sola (ser inte ut så just nu iaf) så tankarna är väl rätt nollkoll så att säga. Vi får se vad som dyker up.

Var på Torp i Uddevalla igår och spenderade lite mer pengar. En rosa/lila mönstrad klänning, diadem, vit "knyt" cardigan och en lång hallonaprikos tunika - klänning. Kanske inte helt genomtänkta köp, men å andra sidan så lever man bara en gång och orka att allting ska vara genomtänkt för att man ska kunna göra någonting. Nej. Jag och Sofia hade en diskussion om det under gårdagen när vi satt och tog en kanske aning för dyr fika. Men varför håller man egentligen på att spara längre och längre fram i tiden, utan att veta att man har någon som helst livskvalitè, man kan faktiskt lika gärna vara död imorgon. Varför vara lycklig om 50 år, om man ändå inte då kan uppleva dem? Jag säger absolut inte att man ska kasta pengar omkring sig och att vara oförsiktig. Snarare att man kanske oftare ska unna sig någonting som man blir glad för stunden av.

Såg ett underbart kort ifrån champagnefrukosten idag.  Bilden speglar alla tjejers lycka otroligt bra.
image96


Nej, nu blir det promenad innan jag stomnar.

Take Care.

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback