Sammanfattning av veckan och drömmar.

Det var ett tag sen jag skrev här sist. Studenten har hunnit vara, fast på något sätt kommer den alltid att finnas kvar i minnet. Det var en otrolig dag, med underbart väder! Champagne frukosten vid fästningen var nåågonting av det bästa, likaså allsången i kongahällahallen och flakåkningen. Allting var kanon. Detaljerna får ske muntligt.

Värmen har hållt i sig underbart bra och till och med fått en del färg på iaf armar och bröst. Skönt. Idag tog jag mig en långpromenad och gjorde premiär i mina löparbrallor jag fick av min kusin. Fungerade perfekt. Man fick på något sätt mer lust att ta sig ut och vara lite hurtig när man har "riktiga" saker på sig. Mer spännande på något sätt. Idag har jag ätit de första makrills bitarna, alltid nostalgiskt och fruktansvärt gott. En stor passion!

Läste precis mitt "nya" schema för sommaren. Även denna sommar kommer jag antagligen att jobba ihjäl mig. Inte ledig en enda hel helg. Fruktansvärt. Hur ska jag orka och hur ska jag finna lusten till det. Kommer inte finnas någon lust, men måste. helt sjukt. Men så kan man inte heller säga nej till något pass, dum som man är. Ordet dum passar rätt bra in, för jag beter mig så jäkla dumt ibland så det finns inte. Mot andra och emot mig själv.

Har börjat fundera över hur hösten kommer att se ut också. Ingen aning. Var inne på arbetsförmedlingen
www.ams.se för att se vad de hade att erbjuda. Hittade en del intressant au-pair jobb blandannat.  Kan blir så att jag söker ngra sådana när jag fått preliminär intagningen från högskolan 16 juli. Jag önskar mig härifrån ett tag i allafall, att se någonting annat. Nya människor, vara själv och göra någonting nytt. Hoppas..Här kan jag kanppast stanna iaf, finns inga jobb att få och defenetivt inte om man inte läst någonting yrkesförberedande. Värdelöst.

Det kommer vara konstigt att runt den 20:e augusti inte ska återväna till Mimers Hus längre, att den tiden är förbi. Ett minne blott. Samtidigt ser jag det som en möjlighet att prova på någonting nytt, en ny början. Livet kanske det kallas. Får se vad det har att bjuda. Dessert hoppas jag och inte någon gammal förrätt.

Mikaela saknas, men hoppas att hon har det bra i Holland. Säkert skit kul, Holland är ett trevligt land.

Beställde biljetter till mig och Sofia till The Ark, Timbuktu och Sahara Hotnights i norra hamnen, Lysekil den 25:e juli, grymt kul, men måste få ledigt först. Ser dåligt ut, men måste fixas. På något sätt. Synd abara tt vi är så få som arbetar på jobbet iår.

Behöver massage Behöver komma bort. Behöver närhet. Blommorna och "djuren" runt halsen på studenten har gjort sig påmint och skoskaven efter skorna ännu mer. Stora ärr på fötterna, aj aj aj. Men vad är det man säger,
" ska man vara fin, får man lida pin". Haha, ligger grymt mycket i det. Ångrar det grovt nu bara.

Nu ska jag inte skriva mer. Då kommer struntsnacket. I helgen blir det nog en lugnare variant av utgång i staden. Sedan jobb..Kanske tar en promenad till i kväll. Skönt och avslappnande.

Take Care.




Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback