Midsommar och krig i rummet.

Igår var det midsommarafton, någon som missade det? Precis, jag trodde väl inte det. En trevlig dag trots det årliga regnet som på något sätt tillhör denna dag. Tyvärr. Midsommar är en dag som ska firas, vad ni än säger enligt mig. Sedan hur man gör det, det får man helt avgöra själv. Jag drömmer mig framåt i tiden några år då jag hoppas att midsommar just är den fantastiska kvällen på sommaren. Man bjuder hem vänner och äter god middag, spelar kubb och umgås långt in på småtimmarna med härlig musik. Så vill jag ha det. En lugn och bekväm kväll. Igår tillbringade jag eftermiddagen och kvällen (natten) i lysekil. Utan några planer, sovplats och förhoppningar alls. Men det löste sig som det mesta brukar göra. Jag och Fia åkte tåget och bytte till buss i uddevalla och vips så var vi på färjan. På färjan ser vi att Per och resterande Tjörn är på samma färja och vi har en sådan tur så vi får åka med Per och Ola sista biten till Lysekil. Det visar sig även att vi kan ligga i deras bil över natten, vilket gjorde oss mycket glada. Ett problem mindre och vi slapp även bära runt på vår packning. Resten av kvällen flöt på med trevligt sällskap i form av tjörnbor, kungälvare och några som man (faktiskt) inte kände, helt otroligt! haha. Vi åkte hem tidigt imorse, Fia skulle jobba så inget val. Ett skönt val dock, för att just nu sitta i sängen och slöa känns inte alls fel. Det var iaf en oplanerad kväll med mycket nöje. Trevligt!

Idag är det lugnt hittills, en dusch inom en snar framtid och sedan (kanske) en promenad. Ska städa lite rum också, usch vad trist det är, men skönt när det är klart. Om det någonsin blir det vill säga. Just nu njuter jag bara av säng tillvaron. I veckan blir det jobb jobb jobb, men tänkte även hinna med Andreas Johnson på Liseberg på onsdag, någon som ska med?

Jag väntar så på beskedet ifrån högskolan, jag vill veta om man ska planera någonting annat för hösten eller om man kommer in. Känns lite vilseledande för tillfället, inte alls bra. Det är nu man måste söka jobb, Au-Pair eller liknande för att kunna få någonting till hösten om det skulle skita sig med skolan. usch, jag som så gärna vill härifrån, och det ska jag. På något sätt.

Nu ska jag ta tag i kriget som tagit rejäl fart i mitt rum. Går knappt att ta ett steg framåt och mitt rum som är så ytte pytte litet. haha, inte ett dugg bra, men orka. Mamma tjatar så fruktansvärt också, att hon ens orkar hålla på.


take care.






"I wanna go out honey"

Baby, you´ve got ears just like Dumbo
It´s so sweet
Your knees knock together when you´re walking down the street
Your eyes never look in the same direction at the same time
I don´t think you´re the smartest girl on the block
But i don´t mind

Only you can reach my heart
Only you and no one else
Only you can reach my heart
Only you can reach my heart

Everytime we go out people stop and stare and they talk about us
And they don´t understand what we got
We got true love baby
We´ve synchronized our heartbeats, YEAH
And we´ve got the same size in shoes - YES we do!!

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback