Tisdag Del 1.

Först & främst, tack Mikaela för berömmet. Vill tipsa er om att besöka hennes, en svensk bloggtjej som snart ska tillbringa ett år i Amsterdam, ser fram emot bloggande därifrån www.soicanshakeyou.blogg.se .


Idag började jag mitt nya liv, haha inte riktigt så bra, men ändå. Jag gick på morgongympa med Kamilla 09.00 imorse och cyklade till & från den. Mycket givande. Ju längre gympan höll på desto mer visade sig solen. Härligt! Belv glad när jag insåg att äntligen skulle jag hinna tillbringa några timmar i solen innan jobbet började klockan 14.00. Jag cyklade hem och åt en välförtjänt frukost och lyssnade på P3. Sedan bärde det ut på gräet, hittade ett hyffsat vindstilla ställe, förvånansvärt! Smörjade in hela min vita kropp i rapsolja, en billig variant som jag rekommenderar. Dessutom bra för kropp och naglar, speciellt nu sommartid. Lite färg hann jag få, men efter jobbet imorgon hoppas jag på mer!    
182335-135
" man blir lik sin mor eller far
du har förändrat ditt sätt,
suddat ut varje spår
men i själen din , ja långt långt in
ekar tonåringens vrål"

kent - klåparen


Igår var en sorgens dag. Ingmar Bergman dog. Tidningarna var fint pyntade av honom idag och många sidor handlade om honom. Utan honom had emånga svenska skådespelare / skådespelerskor inte existerat och många utlänningar hade inte vetat vad Sverige var för något. Han gav svensk & även utländsk film ett stort ansikte. Jag har inte sett många av hans filmer, egentligen bara sett små snuttar av några, men det har räckt för att inse hur briljant & detaljrik han var. Filmerna är mycket vackert filmade med stor eftertänksamhet. Ingmar, jag hoppas du får träffa din Ingrid von Rosen i ditt nästa liv. 

182335-134Igår tog jag även årets första "riktiga" tur med båten, jag & mamma gjorde en visit ute på en holme som var välbehövlig. Man måste verkligen ta vara på dagarna när man jobbar varje dag och så fort sol chanser ges.

Det blir lite konstigt, för det jag skriver i detta inlägg skriver jg nu när jag jobbar i min ensamhet..( på en kladdlapp ) . Ett bra ssätt att fördriva tiden på. Här kommer & går folk i omgångar och det blir ingen riktig vila, men haha begär jag det på arbetet. Nej, nej jag tycker om när det är saker att göra. Gärna hela tiden. Jag tror det kommer att bli två inlägg idag, tänkte om en stund läsa tisdagens nya skvallertidning & tänkte ge er lite detaljer ifrån denna. Tänk så mycket sanning det står i dessa "blasskor" som de trycker varje vecka. Spionerna måste verkligen vara på spaning 24 h om dygnet. Fantastiskt! Ironi. De borde vara svarta av lögn de som skriver artiklarna, men icke.

Nej, nu ska jag gå & städa lite i butiken. Återkommer med skvaller!

Take Care.

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback