Somewhere.

Sitter och kollar på film, den andra filmen på några timmar. Rättare sagt kollar jag på Tv1000 och vad de har att erbjuda. Satte på den kanalen efter att jag sett att A lot like love skulle visas. Gillar den filmen. Den är sådär äckligt romantisk fast med någonting extra. De är någonting extra. Oförskämt glada, ledsna, lyckliga och har galet kul. Sådant man på sätt bara drömmer om, eller? image123image124
image122 










Ännu en dag med otroligt tråkigt väder, en sådan där dag som jag blir deppig på. Eller snarare en dag jag helt enkelt inte klarar av. Har varit mycket på senaste och jag är den enda i umgängeskretsen som inte vet vad de ska göra om drygt en månad. Tragiskt. Jag hoppas att jag vet, att jag ska plugga. Folk säger att de tror att jag kommer att komma in, att 14:e reserv är lågt när de tar in 100 stycken. varför jag var struken ifrån informationslinjerna var för att inte mitt "samlade betygsdokument" hade kommit in till studera. Det är inskickat nu, men vet fortfarande inte om de hinner ta hänsyn till det. Gick in på högskoleverket för att kolla om jag hade någon chans i så fall, det hade jag haft. Hade kommit in på samtliga både på betyg och högskoleprov, typiskt. Jag drömmer om en lägenhet, ett eget krypin. Att gå runt och plocka saker på IKEA och äta köttbullar i massor. Att möblera, tvätta och laga mat. Jag hoppas det snart blir av, annars tror jag att jag kommer tillbringa mycket tid i Fias lägenhet som hon snart ska flytta in i. Lyckans. 
image125 











Annars så jobbas det i stort sett varje dag. Det känns som om jag bara gnäller och kanske gör jag det också, dock inte med mening. Har mycket åsikter just nu bara. Arbetspolarna sköter väl inte fullt ut sitt jobb och varje gång man först ska visa vad någon ska göra och sedan ändå får göra det själv tar det på krafterna. Känner någon igen sig? Har fått ledigt hela vecka 32 för att kunna resa utomlands, nu kanske inte ens det blir av. Fia kan inte åka med och jag kanske måste planera min framtid den veckan. Surt. Måste ha sol, någon som vill åka med?

Idag blir det lugnt som den senaste veckan och helgen har blivit. Det är skönt, men tråkigt. Ikväll kanske det blir att träffa tjejerna bara och softa, upp tidigt även imorgon och jobba. Nu ska jag åka till Skärhamn och testa mitt nya kontokort och hälsa på lite folk på ica.

Take Care.




Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback