Ser ljusare ut vid horisonten

Jag borde inte alls sitta här..inte ett dugg, men ändå gör jag det. Det är sol ute idag men känns innte som någon större idé att lägga sig därute när jag ska börja jobba klockan 14.00 och innan dess äta lunch med Johanna och Josefine ( jag ska bli bjuden på clubsandwich ) . Har ätit lunch själv de två senaste dagarna, nåot jag inte uppskattar särskilt så ska bli väldigt trevligt. Skulle gå ut och gå vid halv 12, har fortfarande inte gått ut och känns som tiden börja rinna ut. Orsaken till det var inte latheten utan för att jag fick två väldigt trevliga mail, som jag i fullfart svarade på. En tjej ifrån Kalmar undrade om jag var intresserad av att dela lägenhet med henne och en annan i Karlstad frågade likadant. Känns kul att inte hoppet är ute, men det känns mindre kul att framtiden fortfarande är oviss.

Efter gårdagens jobb var jag så trött så jag somnade någon timme, men det gick inte så långt så man blir sådär fruktansvärt seg när man vaknar utan jag fick världens energi. Mamma och systeryster hade varit i Stenungsund och köpt en kasse kläder till mig, det gjorde inte saken sämre. Så jag åkte till Fia igår kväll efter hon had ejobbat klart vid halv nio. Vi åkte och hyrde Rosa- the movie och fick sådana minnen från 14 års åldern igen, vad bra man hade det då! En underbar tid. Då var även somrarna varma och långa..Just precis nu spelas Cardigans på radion - favourite game, bra bra bra låt. I helgen så ska vi åka till Tylösand - jag, Fia, Sofia och Jenny och om de är någon som bangar ur åker jag ändå. För detta är min enda lediga helg och den ska inte bli dålig. Nej, inlägget bev inte så långt, men dags att sticka. Måste duscha och fixa till mig lite. När man väl orkar så är det lika bra att anstränga sig lite extra till jobbet, man känner sig en gnutta piggare då i alla fall.

Ikväll vid nio är jag ej kontaktbar, då är det project runway. Haha. Höjdpunkten, men vid tio kan ni säkert fråga mig om allt skvaller i veckotidningarna, har antagligen läst igenom dem på jobbet ikväll.

Take Care.

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback