Genom ett regnigt Europa.


Hur kul är det att vakna upp till ett ständigt regnande i ett konstant mörker?
Inte alls roligt och det är en plåga att ens försöka komma upp ur sängen. Tyvärr har man inget val när jobb väntar. Det är bara att trycka upp huvudet ur kudden. Gå ned för trappan och dricka te, grova mackor och naturell yougurt med mammas jordgubbar i. Och se glad ut! För vad ska man göra? Mamma konstaterade i bilen att det är antagligen detta väder vi kommer att få leva med framtida år. Klimatförändringen. Jag vägrar! Hjälper det? Jag gav ett förslag på jobbet idag att flytta hela verksamheten utomlands och fortsätta sälja där. När kommer den sommaren vi i tre årstider har längtat efter? I september? Okej, men vad snällt solen. Då alla börjar jobba igen, skolan har startat och allt annat. Nej tack! Jag vill ha den här nu. Sola, bada och kunna sitta ute rysligt sent in på nätterna och bara njuta. De där kvällarna man aldrig glömmer och allting luktar så gott. Blommor, det salta havet och det grillade köttet. Man kan använda klänningarna man köpte i våras och vara härligt sommarbrun. Nu-kritvit. Tragiskt. Varenda kund som kommer in har en åsikt om vädret, vissa gör det bästa av situationen medan andra gnäller febrilt. Jag är någonstans mitt emellan ( försöker vara det i allafall. )



Idag ska jag bara ta det lugnt.  Städa iordning en del snart och sedan ta en tupplur. Helt slut. jag är inte van att gå upp 06.30 än, man märker vilka tydliga sömnmönster man har. För att komma upp på morgonen är verkligen jobbigt. Det är dock mysigt när man väl befinner sig på jobbet. Man bakar lite bröd och sätter på kaffe, det luktar gott, blir varmt och kaffet är verkligen underbart gott just då. Att till det lyssna på P3 gör inte saken sämre. De spelar ju verkligen rätt musik! Bra, bra bra. Gillar en låt speciellt mycket. Florence Valentin - Pokerkväll i vårby gård. Grymt skön sommarlåt. Om någon har den på computern där hemma är jag väldigt intresserad!



Igår såg jag och Fia en grymt rolig film för övrigt  "Allt om min buske". Handlingen är kass och egentligen filmen också. men skämten och den grymt snygge brorsan till systrarna i filmen gör filmen väldigt sevärd. En lätt film till ett tråkigt väder. Testa!

image106image105














Imorgon blir det jobb och sedan utgång för mig och Fia. Vi ska återigen till stan och se vad den har att erbjuda kvällen till ära. Snälla snälla.....låt det vara uppehåll. Please. Det ska i allafall blir kul, oavsett väder, ställe och musik. Det vet jag! Nej nu ska städa, bädda rent i sängen, promenera och sova. Pigg och glad tills imorgon.




Move around the floor in a loco-motion
(C'mon baby do the loco-motion)
Do it holding hands if you got the notion
(C'mon baby do the loco-motion)
There's never been a dance that's so easy to do
It even makes you happy
When you're feeling blue
So come on come on do the loco-motion with me
You gotta swing your hips now



 
Take Care.


image108


Man längtar tillbaka till Cypern i detta väder. Kanske det blir en repris i år? Eller bär det av på en restresta någon helt annanstans. En resa i augusti lär bli av i vilket fall.

Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback