Egentligen.

Det regnar idag igen. I veckan igen. I månaden hitills igen. Så tråkigt. Men vad ska man göra..Jag kollar på allsång på skansen och nu friidrott, fyller kvällen lite i allafall. Har förövrigt haft mycket trevligt sällskap av Mikaela, nyss hemkommen ifrån Holland. Hon återvänder i Augusti så nu hinner man äta några middagar och lite sånt med henne. Gott! Vi skapade en blogg åt henne, så nu förhoppningsvis får jag snart en ny blogg att läsa. Kul! Som ni i MP3 kunde läsa i förra inlägget så ser det nu ut som studentkorten löser sig, en himla tur. Om vi inte hade ingripit hade det inte blivit några kort. Vill inte ens tänka den tanken. Imorgon bitti är det jobb igen, ingen ro och ingen vila. Men pengar som mamma säger. Jag har insett att jag behöver ha en man som kan ta hand om min ekonomi, för det förstår jag mig inte helt på. Var på banken med mamma idag och skulle kolla upp vettiga lösningar för mig. Förstod i stort sett inte ett smack, tragiskt nog. Men man kan inte vara bra på allt.

Det här har växt i mig
Åh, så länge nu
Regnmoln brukade jaga mig
Och nu jagar jag morgonen längs avenyer

Du var full och jag var full
I aprilsolen
Du är den sortens flicka jag gillar
För du är tom och jag är tom

Och hon sa:
Egentligen är du inte kär i mig
Och egentligen
är det okej med mig
För jag blir aldrig kär i nån
Sånt där är slöseri med tid...
Men då slösar vi bort våra liv
(jag tänker alltid på dig i april)



Jag och Mikaela letade runt efter lite härliga namn på drinkar, hittade både roliga namn och otroligt härliga bilder. Man blev väldigt läskad och om möjligt ännu mer sugen på ett soligt väder. Jag längtar även efter förändring..små som stora. Allting och ingenting. saknar MP3 och saknar värmen. Jag saknar även dagar då ingen stress infinner sig och jag saknar någonting att längta efter. men det ordnar väl sig, som alltid. På något vis. Det är märkligt hur vissa männsikor lyckas med allting de gör, de liksom aldrig får känna på hur det är att få ett bakslag, eller att de får hitta en annan utväg. Grattis till dem!

Nu orkar jag inte skriva mer, behöver sova och kolla friidrott. Kolla in drinkarna här nedan och sov så gott.
Take Care


image111image112


image113image114





Lämna gärna en hälsning här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback